اقتصادی

تأکید استاندار بر ضرورت تهیه امکانات و اختصاص اعتبار برای حفاظت از جنگل‌های لرستان

ترندونی/ لرستان استاندار لرستان بر تجهیز، تجهیز و تامین اعتبارات لازم برای حفاظت از جنگل های استان تاکید کرد.

دکتر. فرهاد زیویار در نشست فرمانداران زاگرس گفت: بلوط‌های زاگرس با 6 میلیون وسعت یکی از مهمترین منابع طبیعی کشور است. هکتار است و درختان بلوط لرستان بخش عمده ای از این منابع را تشکیل می دهند.»

استاندار لرستان با اشاره به اینکه بیش از 10 میلیون نفر در جنگل های استان های زاگرس نشین زندگی می کنند، گفت: در کنار صیانت از عرصه های مهم از جمله کشاورزی، صنعت، راه ها، سدها و سایر ظرفیت ها اقدامات اساسی حفاظتی را اجرا کنید. درختان بلوط و مراتع نیز آنچه در جلسه امروز مورد تاکید قرار گرفت بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز جلسه مهمی برای ارائه گزارشی از وضعیت بلوط و مراتع لرستان، ارائه تصمیماتی در خصوص حفاظت از جنگل ها و مراتع غرب کشور بود. و بررسی شد.»

سخنگوی دولت لرستان یادآور شد: کاهش بارندگی، گرد و غبار و چرای بی رویه احشام یکی از مهم ترین تهدیدها برای باغات و مراتع بلوط استان است.

زیویار افزود: با توجه به فصل گرما و احتمال آتش سوزی در مراتع و مراتع خشک استان، لزوم تجهیز و تجهیز اماکن و تخصیص اعتبارات لازم برای حفاظت از جنگل ها نیز مورد تاکید و تاکید قرار گرفته است. نیاز دارد. “

وی خاطرنشان کرد: تصمیمات استانی در خصوص حفاظت از درختان بلوط منطقه زاگرس در جلسه امروز در قالب بسته پیشنهادی ارائه و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

استاندار لرستان تاکید کرد: بیشتر اقدامات حفاظت از بلوط در استان فرهنگی و جامعه محور است و پیشگیری از جنگل زدایی و هرگونه آسیب به منابع طبیعی حرف اول را می زند. راه های حفاظت از جنگل ها و مراتع

ژیویارس یادآور شد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امروز مقرر شد; کارگروهی مرکب از وزرا و استانداران برای انجام طرح های پژوهشی و تهیه برنامه عملیاتی بر اساس برنامه و زمان بندی تشکیل می شود.

وی افزود: از دیگر تصمیمات جلسه امروز، اقدام، تمرکز بر مردم و مشارکت آنها، تامین اعتبار و تامین و تامین فضای لازم بوده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا