سلامت و دانش

تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس و دانشگاه ها

جلسه کمیته های تخصصی کرونا عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش ترندونی، محمد مخبر در نشست افتتاحیه مدارس و دانشگاه ها بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیری در مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: تمامی دستورالعمل های گزارش شده و پروتکل های مصوب باید با قوت اجرا شود. و اقدامات لازم را برای حفظ جدی سلامت و جان دانش آموزان و دانشجویان انجام دهد.

این مخبر خاطرنشان کرد: با توجه به وجود واکسن های کافی در کشور، باید مراحل واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان در سراسر کشور تکمیل شود.

وزیر بهداشت در این جلسه که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، رئیس نهاد ریاست جمهوری و رئیس جمعیت هلال احمر حضور داشتند، گفت: خوشبختانه بیماری ها افزایش یافته و پرش

وزارت بهداشت همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بیماران سرپایی، بستری، فوتی و منسوخ شده عروق بیماری کرونا، آخرین وضعیت کوید 19 در ایران و جهان و میزان واکسیناسیون در کشور ارائه کرد. مردم ایران دوز سوم واکسن کرونری را دریافت کردند.

در این جلسه همچنین تاکید شد که با وجود امواج مقطعی و سویه‌های جدید ویروس کرونا و کاهش ایمنی در بخش‌های واکسینه‌شده، آمادگی‌ها و اقدامات لازم برای تزریق دوزهای بعدی واکسن انجام شود. ویروس کرونا، به ویژه در گروه. آسیب پذیری را گزارش کنید

وزارت آموزش و پرورش همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بازگشایی مدارس و حضور و پذیرش دانش آموزان و همچنین اقدامات انجام شده برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در کلاس ارائه کرد و تاکید کرد که گزارشی در این زمینه در دسترس نیست. تا به امروز هیچ مورد مرگ ناشی از کرونا در دانش آموزان و مدارس گزارش نشده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا