سلامت و دانش

ضرورت تدوین دستورالعمل‌های دقیق و شفاف برای برگزاری مراسم عزاداری در محرم

روز پنجشنبه ، به ریاست رئیس جمهور ، جلسه ای برای روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی ضد کرونا برگزار شد و آخرین موضوعات مهم مربوط به شیوع کرونا در کشور مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش ترندونی ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر. حسن روحانی در این جلسه با اشاره به موضع ایران در مورد میزان بالای آلودگی در هنگام وقوع زود هنگام کرونا گفت: و نمایندگی کشور و تلاش های بی امان و سربلند پرسنل پزشکی موفق به مهار موج اول تکثیر عروق ویروس کرونا در پایتخت های استان و رسیدن به صلح نسبی در ماه های مه و ژوئن شد.

وی گفت: “در ماه های اخیر ما توانستیم از نظر تعداد قربانیان در جهان به سرعت به پایین لیست برسیم.” از تجربه ایران در مقابله با بیماری کرون استفاده شده است ، اما مهمترین موفقیت این امر پشتیبانی و همکاری مردم در اجرای کامل دستورالعمل ها است.

روحانی با تکیه بر شرایط دو هفته اخیر و انتقاد از مردم به دلیل محدودیت ها و دستورالعمل های جدی ، به خصوص تجمعات دوستانه و نبود گروه های مختلف ، به ویژه عروسی و عزاداری ، آن را یک عامل عود مهم در هفته های اخیر خواند: در این موج جدید ، دو مهم. افزایش تعداد بستری ها در بیمارستان ها و بخش های خاص و بخش بزرگی از پر کردن ظرفیت های پذیرش بیمارستان به این معنی است که نباید اجازه دهیم این وضعیت ادامه یابد.

رئیس جمهور با اشاره به برخی گزارش ها از افزایش تعداد پرستاران و پزشکان کرونا در مناطق مختلف کشور و تأکید بر لزوم جلوگیری از این روند ، رئیس جمهور گفت: و محافل مختلف به عنوان اصلی ترین عامل شیوع این بیماری است که باید با دقت مورد نظارت قرار گیرد.

وی همچنین به کمیته ملی مبارزه با تاج گذاری دستور داد تا با دقت و در مورد علل مختلف عود در هر منطقه از کشور تحقیق و شناسایی شود و گفت: اعمال و رهایی دهید.

روحانی همچنین با تکیه بر تجربه موفق خود در برگزاری مراسم شب های قدر در ایام ماه مبارک رمضان ، به کمیته های تأمین اجتماعی و پزشکی نیز دستور داد دستورالعمل های دقیق و شفاف را برای تهیه مراسم عزاداری و عزاداری برای عبدالله الحسین (ع) حضرت ابا تهیه کنند. در ماه محرم آنها باید آن را طراحی و تدوین کرده و برای تصویب به ستاد ملی ضد میکروبی ارائه دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا