اقتصادی

صادرات نفت ونزوئلا رکورد زد

صادرات نفت ونزوئلا در ماه گذشته به پنج ماه افزایش یافت زیرا مشتریان از مهلت تعیین شده در ایالات متحده برای توقف تجارت در کاراکاس و خرید محموله های بیشتر استفاده کردند.

به گزارش ترندونی ، واشنگتن از ماه اکتبر تا نوامبر به مشتریان شرکت نفت دولتی ونزوئلا PDVSA اجازه داد معاملات خود را خاتمه دهند ، علی رغم تحریم های ایالات متحده ، به آنها اجازه تولید و دریافت نفت ونزوئلا را داد. به همین دلیل تعداد قابل توجهی از مشتریان ونزوئلا آخرین محموله هایی را که می توانند در ماه سپتامبر از این کشور دریافت کنند خریداری کردند.

طبق آمار و اسناد ، در مجموع 24 محموله 600000 بشکه ای روزانه نفت و سوخت از بندرهای PDVSA در ماه سپتامبر خارج شدند که بالاترین رکورد از ماه آوریل است.

بیش از 40٪ این محموله ها به هند و بقیه به سایر مقاصد آسیا و خاورمیانه سفر می کنند. صادرات به اروپا در حدود 60،000 بشکه در روز ثابت بود. حتی اگر صادرات ماه سپتامبر در نظر گرفته شود ، متوسط ​​صادرات نفت ونزوئلا در سه ماهه سوم سال جاری 503000 بشکه در روز بوده است که پایین ترین سطح در بیش از 70 سال و 11 درصد کمتر از متوسط ​​سه ماهه دوم است.

در ماه سپتامبر ، تانکر ماکسیمو گورکی ، حامل دو میلیون بشکه نفت سنگین ، به مشتری ناشناخته ای در فجیره امارات متحده عربی صادر شد.

به گزارش رویترز ، محموله مشابهی از روغن ونزوئلا در نفتکش ایرانی Horse بارگیری شده و طی روزهای آینده ترک خواهد شد.

ایران و ونزوئلا که هر دو مشمول تحریم های ایالات متحده هستند ، امسال همکاری خود را افزایش داده و خشم واشنگتن را برانگیخته اند.

ونزوئلا که از نظر بنزین سنگین کم است ، بر اساس توافقنامه مبادله نفت و سوخت ، در سپتامبر واردات میعانات گازی ، بنزین و گازوئیل را به 156000 بشکه در روز افزایش داد ، سه برابر بیشتر از ماه اوت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا