اقتصادی

سومین نفتکش ایرانی به منطقه اقتصادی ونزوئلا نزدیک شد

سومین نفتکش ایرانی که بنزین را به ونزوئلا منتقل می کند ، روز سه شنبه به منطقه انحصاری اقتصادی این کشور نزدیک شد.

به گزارش ترندونی ، آمارهای موجود از پالایشگاه آیکون نشان می دهد که نفتکش پرچم دار ایران با نام پتونیا روز دوشنبه وارد دریای کارائیب شد و در طی روزهای اخیر از اقیانوس اطلس در مسیری مشابه تانکرهای فورتونا و فارست عبور کرد.

نفتکش Fortune با استقبال طارق الثامی وزیر نفت ونزوئلا در پالایشگاه دولت PDVSA روبرو شد و از ایران بخاطر حمایت از آن در بحران کمبود گاز اخیر تشکر کرد.

صادرات بنزین ایران به ونزوئلا مورد انتقاد ایالات متحده قرار گرفته است که تحریم هایی را برای هر دو عضو اوپک اعمال کرده است. یک مقام آمریکایی در اوایل این ماه گفت که رئیس جمهور دونالد ترامپ قصد دارد به صادرات پاسخ دهد. این اظهارات ایران را برانگیخت و به واشنگتن نسبت به هرگونه اقدام نظامی هشدار داد.

به نظر می رسد تانکر نفتی پتونیا در این راه با موانعی روبرو نشده است.

به گفته دو منبع آگاه ، مطابق IQF ، نفتکش فارست دومین نفتکش ایرانی بود که طی روزهای اخیر وارد ونزوئلا شد و کشتی مقصد خود را به بندری در کنار کارخانه پردازش PDVSA Cardon تغییر داده و انتظار می رود روز سه‌شنبه در بندر لنگر رود. مستی

PDVSA در تلاش است بخشی از ظرفیت پردازش درونی خود را با دریافت محموله های بنزینی و قطعات لازم برای تولید بنزین احیا کند ، که به دلیل تعدادی از مشکلات از جمله کمبود نیروی کار ماهر و تحریم های ایالات متحده از بین رفته است.

به گزارش رویترز ، این شرکت که ظرفیت پالایش نفت آن قبل از بحران 1.3 میلیون بود. بشکه در روز در این ماه تولید خود را به حدود 215،000 بشکه در روز افزایش داده است ، در مقایسه با 110،000 بشکه در روز در ماه مارس.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا