استان ها

هجمه شدید روس‌ها به گوترش

هجمه شدید روس‌ها به گوترش

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد بر این باور است که دبیر کل این نهاد بین‌المللی، با خودداری از محکوم کردن حملات تل‌آویو به نوار غزه، «سیاسی‌بازی» می‌کند.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، با اشاره به خودداری آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل از محکوم کردن حملات تل‌آویو علیه اهداف غیرنظامی در نوار غزه، گفت که انگیزه گوترش «سیاسی» است.

نبنزیا خطاب به حضار در نشست دومای دولتی روسیه تأکید کرد: در بحبوحه حملات بی‌رحمانه و بی‌هدف ارتش اسرائیل به مناطق مسکونی غزه، انگیزه سیاسی پشت تصمیم دبیر کل (سازمان ملل)، برای همه آشکار است؛ حملاتی که تاکنون هزاران کودک را کشته (به شهادت رسانده) است.

وی خاطرنشان کرد: بااین‌حال، دبیر کل (سازمان ملل) برای آنکه اسرائیل را متجاوز و ناقض مقررات بخواند و آن را در فهرست سیاه قرار دهد، هیچ عجله‌ای ندارد!

نبنزیا در ادامه این نشست که به‌منظور بررسی جنایات رژیم کی‌یف علیه کودکان و هم‌زمان با روز جهانی کودک برگزار شد، اقدام دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر صدور احکام بازداشت برای ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) و ماریا اِلووا-بِلووا (کمیسر حقوق کودکان روسیه) به اتهام واهی دخالت در تبعید کودکان اوکراینی را شرم‌آور خواند.

وی اضافه کرد: می‌خواهم بدانم که آیا این به‌اصطلاح «دیوان»، علیه نخست‌وزیر اسرائیل که دستور قتل‌عام در غزه را صادر کرده است هم حکم بازداشت صادر خواهد کرد؟ مسلماً هیچ‌کس کودکان را ازآنجا تبعید نمی‌کند بلکه آن‌ها در حملات هوایی و توپخانه‌ای کشته می‌شوند؛ حملاتی که ازقضا با تسلیحات ساخت آمریکا انجام می‌شود!

به دنبال عملیات بزرگ مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) موسوم به «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ آنلاین)، اشغالگران در اقدامی وحشیانه، نوار غزه را هدف بمباران بی‌وقفه قرار داده‌اند به‌طوری‌که بر اساس اعلام دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه «درنتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۱۳۰۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که در این میان، نام بیش از ۵۵۰۰ کودک و ۳۵۰۰ زن به چشم می‌خورد.»

دکمه بازگشت به بالا