استان ها

پوتین:‌ از داخل به ما خیانت شد/ پاسخی دندان شکن به شورشیان می‌دهیم

رئیس جمهور روسیه اقدام رهبر گروه واگنر را به خیانت داخلی تشبیه کرد و هشدار داد که قاطعانه به این شورش مسلحانه پاسخ خواهد داد.

به گزرارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در نخستین واکنش رسمی به طغیان «یوگنی پریگوژن» رئیس گروه شبه نظامی واگنر و اعلام جنگ علیه ارتش روسیه، اقدام وی را «خنجر از پشت» و «خیانت» توصیف کرد.

وی تصریح کرد: پاسخ ما به این شورش مسلحانه سخت خواهد بود. ما برای بازگردان ثبات به شهر روستوف، تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد و افرادی که این شورش را سازماندهی کردند، قصد دارند کشور را تسلیم دشمن کرده و جنگ داخلی راه بیاندازند.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: شرایط در شهر روستوف همچنان دشوار و پیچیده است و هر گونه هرج و مرج داخلی تهدیدی کشنده برای روسیه و سیلی به صورت مردم روسیه است.

پوتین تاکید کرد: روسیه به سختی برای آینده‌اش در نبرد است و برای این منظور لازم است که از شر هر چیزی که ما را تضعیف می‌کند، خلاص شویم. من به عنوان رئیس‌جمهور روسیه برای دفاع از استقلال کشور و دفاع از مردم هر کار لازمی را انجام می‌دهم.

وی به اعضای «واگنر» هشدار داد زمانی که روسیه با جنگ سختی روبرو است تسلیم ماجراجویی جنایتکارانه نشوند.

رئیس‌جمهور روسیه گفت:‌ ما پاسخ دندان شکنی به این شورش مسلحانه می‌دهیم. رژیم ضد تروریستی را در مسکو و تعدادی از استان‌ها اعلام کردیم و اقداماتی برای بازگرداندن ثبات در روستوف انجام خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا