برون مرزی

سند مشترک بایدن و پوتین درباره ثبات استراتژیک منتشر شد

به گزارش اسپوتنیک ، در یک سند مشترک از دیدار ولادیمیر پوتین و روسیه و ایالات متحده آمده است که هر دو طرف در تلاشند تا پایه های آینده کنترل تسلیحات را ریخته و از طریق مذاکرات خطرات را کاهش دهند.

در سند مشترک دو رئیس جمهور ، که پس از نشست دو جانبه در وب سایت کرملین منتشر شد ، آمده است: “ما به این اصل که جنگ هسته ای یک فاجعه است ، پایبند هستیم و هرگز نباید اتفاق بیفتد.

روسای جمهور دو کشور همچنین خاطر نشان کردند که تمدید جدید توافق نامه استارت 3 بین مسکو و واشنگتن نشان دهنده تعهد هر دو کشور برای کنترل سلاح های هسته ای است.

این دو نفر اضافه کردند که برای دستیابی به این اهداف ، روسیه و ایالات متحده به زودی مذاکرات عمیق دو جانبه را در مورد ثبات استراتژیک انجام می دهند که ریشه ای و فعال خواهد بود.

پوتین و بایدن در یک مقاله مشترک اظهار داشتند که روسیه و ایالات متحده قبلاً نشان داده اند که می توانند اهداف مشترک را حتی در مواقع تنش برای دستیابی به پیش بینی استراتژیک و کاهش خطر درگیری مسلحانه و جنگ هسته ای دنبال کنند.

دو رئیس جمهور در ژنو در یک ویلا در دریاچه لمان دیدار کردند.

چهلمین رئیس جمهور آمریكا رونالد ریگان برای اولین بار در ویلا با میخائیل گورباچف ​​رهبر شوروی سابق ملاقات كرد.

پیش از مذاکرات ، رئیس جمهور سوئیس ، گای پارملون از حضور جو بایدن و ولادیمیر پوتین در ژنو استقبال کرده و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات روسای جمهور آمریکا و روسیه “سازنده” باشد.

ولادیمیر پوتین 68 ساله پیش از این با چهار رئیس جمهور ایالات متحده از جمله بیل کلینتون ، جورج دبلیو بوش ، باراک اوباما و دونالد ترامپ دیدار داشته است.

311311

دکمه بازگشت به بالا