برون مرزی

روسیه دلیل عدم تماس با تیم بایدن را اعلام کرد

سرگئی ریابکوف روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که روسیه هنوز با بایدن تماس نگرفته است و با توجه به تجربه بسیار منفی تماس با تیم ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 ، که اتهاماتی را علیه روسیه تشکیل داده ، منتظر اعلام رسمی نتایج انتخابات ایالات متحده است.

ریابکوف در پاسخ به س anotherال دیگری در مورد تأخیر در انتقال قدرت در ایالات متحده ، گفت: این موضوع هیچ ارتباطی با روسیه ندارد و به بی توجهی مسکو نسبت به این موضوع اشاره کرد و گفت: “ما در خارج از کشور با این موضوع به عنوان تغییر اقلیم رفتار می کنیم.” ما تماشا می کنیم

در حالی که تعدادی از رهبران جهان پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را تبریک گفتند ، مقامات روسی گفتند که آنها منتظر نتایج نهایی رسمی هستند.

پیش از این ، دیمیتری پسکوف ، سخنگوی رئیس جمهور روسیه در پاسخ به این سوال که چرا بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات 2016 ، ولادیمیر پوتین ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت؟ وی گفت: “می دانی.” – به دلیل اقدامات قانونی متعدد ، ترامپ به عنوان رئیس جمهور فعلی انتخاب شده است.

پسکوف افزود: “بنابراین ، شرایط متفاوت است و ما فکر می کنیم اگر منتظر یک اعلامیه رسمی باشیم بهتر است.”

پیروزی جو بایدن ، نامزد دموکرات ، چهار روز پس از انتخابات 7 نوامبر اعلام شد. در همان روز ، با شمارش بیشترین آرا ، وی توانست 273 رأی دهنده از رای دهندگانی که راه خود را به کاخ سفید هموار کردند ، جمع آوری کند.

اما خبر پیروزی وی زمانی اعلام می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده از نتایج چندین ایالت بزرگ شکایت کرد.

پسکوف گفت پوتین “بارها و بارها گفته است که به انتخاب مردم آمریکا احترام می گذارد” و آماده همکاری با همه روسای جمهور آمریکا است. سخنگوی پوتین گفت مسکو امیدوار است روابط با واشنگتن را عادی کند.

2014 پس از اشغال شبه جزیره کریمه توسط روسیه ، روابط روسیه با ایالات متحده به سطح جنگ سرد بازگشت. در آن سال ، بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور در زمان رئیس جمهور وقت باراک اوباما خدمت می کرد و اکنون انتظار می رود کاخ سفید رویکرد خود را نسبت به کرملین و مسائل حقوق بشر و سیاست خارجی در مقایسه با دوران ترامپ تقویت کند.

23311

دکمه بازگشت به بالا