اقتصادیکسب و کار ایرانی برتر

راهنمای تدوین استراتژی بازاریابی دراپ شیپینگ

یادگیری روش راه‌اندازی یک کسب‌وکار ، مانند هر نوع سرمایه‌گذاری دیگر، آسان نیست. اما این موضوع می‌تواند به‌عنوان اولین گام موثر به‌سوی دنیای کارآفرینی باشد.شما با دراپ شیپینگ می‌توانید بدون نگهداری موجودی در انبار، محصولات متنوعی را به مشتریان بفروشید. همچنین، شما نیازی به پرداخت هزینه برای خرید محصولات پیش از فروش ندارید و می‌توانید یک منبع درآمد پایدار در درازمدت ایجاد کنید.در این نوشتار قصد داریم تا با بیان 10 گام، چگونگی شروع یک کسب‌وکار آنلاین به روش دراپ شیپینگ را شرح دهیم.مهترین امتیاز دوره دراپ شیپینگ می توانید به صورت آنلاین این دوره را خریداری کنید

در نظر داشته باشید که برخی از این مراحل اجباری بوده و برخی دیگر فقط یک ‌ایده خوب برای شروع به‌کار هستند. اما درهرحال با دانستن این موارد در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی می‌شود.

با شروع یک کسب‌وکار دراپ شیپینگ، مدیریت موجودی برای شما دردسری ایجاد نخواهد کرد و و حمل‌ونقل نیز آسان می‌شود؛ زیرا سفارش‌ها به‌طورمستقیم از تامین‌کننده شما برای مشتریان‌تان ارسال می‌شوند؛ بنابراین شما می‌توانید روی موارد مهم مانند فروش محصولات، بازاریابی و رضایت مشتریان خود تمرکز کنید.

نحوه راه اندازی dropshipping در 10 گام:

  1. برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار دراپ شیپینگ تصمیم جدی بگیرید

دراپ شیپینگ نیز مانند هر کسب‌وکار دیگری، به دقت و توجه و همچنین دیدگاه بلندمدت نیاز دارد. پس اگر توقع دارید تا با ۶ هفته کار پاره‌وقت به درآمد شش رقمی برسید، متاسفانه ناامید خواهید شد.

با نگاه منطقی به کسب‌وکار، داشتن انتظارات واقع‌بینانه در مورد سرمایه‌گذاری موردنیاز و همچنین درنظرگرفتن پتانسیل خود برای سود، احتمال ناامید شدن و ترک کار بسیار کمتر خواهد شد.

به‌عنوان یک فرد مبتدی، هنگام شروع یک تجارت الکترونیک باید روی یکی از ۲ مورد زیر سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشید:

  1. ایده کسب‌وکار دراپ شیپینگ خود را انتخاب کنید

مرحله دوم در یادگیری نحوه راه‌اندازی یک کسب‌وکار دراپ شیپینگ، انجام تحقیقات بازار است. درست مانند زمانی‌که درحال بازگشایی یک فروشگاه خرده‌فروشی سنتی هستید و به مکان‌های مناسب برای کار، رقبا و… نگاه می‌کنید؛ پس جایگاهی را که به آن علاقه دارید بررسی کنید و بر اساس میزان سودآوری آن تصمیم بگیرید.

اما در نظر داشته باشید که در حقیقت، ارائه ‌ایده‌های خوب و معتبر برای فروش یک محصول، کمی دشوار است.

  1. انتخاب محصولات برای دراپ شیپینگ

با تمرکز بر روی محصولات خاص و پرطرفدار، می‌توانید به جلب توجه خریداران بدون توجه به رقابت با کسب‌وکار‌های بزرگ‌تر کمک کنید.

محصولاتی که در صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند، به ترغیب مشتری برای خرید کمک می‌کنند؛ پس در انتخاب آن‌ها دقت کنید.

محصولات تناسب اندام، مد، محصولات زیبایی، لوازم الکترونیکی، لوازم جانبی تلفن همراه و موارد مرتبط با یوگا ممکن است انتخاب خوبی برای شروع دراپ شیپینگ باشند.

چند نمونه از محصولات محبوب و پر جستجو یک فروشگاه دراپ شیپینگ عبارت‌اند از:

  • قاب آیفون، برای دارندگان آیفون
  • وسایل کمپینگ، برای افراد کمپینگ
  • تجهیزات ورزشی، برای افراد علاقه‌مند به تناسب اندام

همچنین می‌توانید از ابزار‌های زیر برای تست ‌ایده‌های تجاری دراپ شیپینگ خود استفاده کنید:

Google Trends

کلمات کلیدی

ابزار بررسی کلمات کلیدی که نام بردیم، حجم حدودی جستجوی ماهانه محصول شما و میزان رقابت آن را به شما نشان می‌دهند. درنتیجه می‌توانید از این اطلاعات برای سنجش محبوبیت ‌ایده کسب‌وکار دراپ شیپینگ خود و گرفتن ‌ایده‌های نو درخصوص محصول جدید برای آینده استفاده کنید.

  1. تحقیقات رقابتی انجام دهید

اکنون که می‌دانید قرار است در فروشگاه خود چه چیزی بفروشید، به رقبایتان نگاه کرده و روش کار آن‌ها را بررسی کنید. رقبای شما ممکن است سرنخ‌های خوبی برای موفقیت داشته باشند و می‌توانند به شما کمک کنند تا برنامه بازاریابی قوی‌تری برای کسب‌وکار دراپ شیپینگ خود بسازید.

این موضوع به شما کمک می‌کند تا تمرکز خود را حفظ کرده و برای گام‌های بعدی خود برنامه‌ریزی کنید. درگاه پرداخت در شاپیفای به طور پیش‌فرض درگاه پرداخت اختصاصی خود را به نام Shopify Payments ارائه می‌دهد

قابلیت مقیاس‌پذیری

گسترش کسب‌وکار و افزایش مقیاس آن، برای کسانی که سراغ دراپ شیپینگ می‌روند خیلی راحت انجام خواهد شد.

مثلاً اگر تا امروز ۱۰۰ سفارش در ماه می‌گرفتید، هیچ‌چیز مانع گرفتن ۱۰۰۰ سفارش در ماه آینده نخواهد شد؛ چون نگهداری از محصولات بر عهدۀ شما نیست، نیازی ندارید تا فضایی بزرگ‌تر برای نگهداری از ۱۰۰۰ محصول تهیه کنید.

حتی نباید نگران پیچیدگی‌های خیلی بیشتر ارسال ۱۰۰۰ سفارش در مقایسه با ۱۰۰ سفارش باشید؛ چراکه ارسال هم از وظایف شما نیست.

بنابراین، آزمون و خطا کردن بازارهای مختلف هم کار راحت‌تری است؛ شاید تا الان به‌طور تخصصی روی فروش عطر تمرکز داشتید و حالا می‌خواهید بازار لباس را محک بزنید؛ نیازی نیست کلی سرمایه صرف تهیۀ پوشاک کنید و آخر هم مطمئن نباشید که به سود می‌رسید یا نه؛ درست همان‌طور که عطر می‌فروختید، لباس می‌فروشید؛ به همین سادگی!

دردسر کمتر

کلیت فرایند دراپ شیپینگ خیلی ساده است؛ بالاتر گفتیم که از مشتری سفارش می‌گیرید و یک بار دیگر از طرف او سفارش را در سایت تأمین‌کننده ثبت می‌کنید.

جدا از این‌ها، صرف داشتن انبار کلی مسئولیت و کار به‌دنبال خواهد داشت؛ باید سیستمی برای رصد موجودی انبار و مدیریت کالاها ایجاد کنید؛ علاوه‌بر این، حداقل به یک نیروی انسانی هم نیاز خواهید داشت تا وضعیت را به‌دقت زیر نظر داشته باشد؛ یا خودتان باید وقت بگذارید و این کارها را پیگیری کنید.

خب هیچکدام از این مشکلات در رابطه با دراپ شیپینگ وجود ندارد؛ چون انباری در کار نیست. می‌توانید وقتتان را صرف مارکتینگ کنید تا بهتر دیده شوید و مشتریان بیشتری جذب کنید.

نیاز نداشتن به حفظ موجودی فیزیکی

با وضعیت گرانی این‌روزهای کشور و کاهش نقدینگی، راه‌اندازی خرده‌فروشی به‌شکل سنتی به مقدار نسبتاً قابل‌توجهی سرمایه نیاز دارد؛ سرمایه‌ای که شاید همه نداشته باشند.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای دراپ شیپینگ، عدم نیاز به موجودی فیزیکی محصولات است. مثلاً، نیازی نیست ۵۰ مدل لپ‌تاپ بخرید که بیشتر از ۱ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت، فقط سفارش می‌گیرید و آن را به عمده‌فروش یا هر نوع تأمین‌کننده‌ای دیگری منتقل می‌کنید.

علاوه‌بر این، نگهداری از موجودی فیزیکی، همان‌طور که چندباری بالاتر به آن اشاره کردیم، انبار می‌خواهد؛ انبار هم هزینه دارد؛ با توجه به قیمت بسیار بالای ملک در کشورمان، هزینۀ زیادی هم دارد.

مدیریت مسائل مالی اختصاص داده‌ایم. بعد از اینکه سایت ساختید، تأمین‌کننده پیدا کردید و البته یک استراتژی حرفه‌ای برای بازاریابی کسب‌وکارتان چیدید، تقریباً کار تمام است؛ یعنی توانسته‌اید برندی بنا کنید که با متد Dropshipping کار می‌کند؛ منتهی اگر سودآور بودن کسب‌وکار برایتان اهمیت دارد، باید با دقت و وسواس فراوان، مسائل مالی را رصد و مدیریت کنید.

یکی از بهترین سایت دراپ شیپینگ Wholesale2B  است که یکی از منابع برتر برای کسب‌وکارهای دراپ شیپینگ است

دکمه بازگشت به بالا