برون مرزی

‌ کرملین: جدول زمانی مشخصی برای دیدار پوتین و زلنسکی وجود ندارد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که هیچ جدول زمانی مشخصی برای دیدار احتمالی رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهور اوکراین وجود ندارد.

به گزارش ترندونی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) به خبرنگاران گفت که موضع مسکو در مورد احتمال برگزاری این نشست همچنان قوی است و توضیح داد که چنین دیداری تنها پس از دستیابی به توافق انجام خواهد شد. به جنگ هر دو طرف پایان دهید. ، قابل ذخیره سازی است.

او اضافه کرد؛ هیچ جدول زمانی مشخصی برای دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با ولودیمیر زلینسکی، همتای اوکراینی خود وجود ندارد.

پسکوف افزود: ما قبلا تاکید کرده ایم که اجلاس باید با تدوین پیش نویس توافقنامه، هماهنگی و امضای آن توسط مقامات ارشد به نتیجه برسد و تنها در این صورت است که می توان در مورد اجلاس صحبت کرد. مرحله ‘.

در همین حال، در جریان نشستی که سه شنبه گذشته در استانبول ترکیه برگزار شد، در مذاکرات جاری بین روسیه و اوکراین پیشرفت هایی حاصل شد.

در ادامه این دور از مذاکرات، روسیه از کاهش فعالیت‌های نظامی خود در محور کی‌یف-چرنیگوف خبر داد که بخشی از عملیات آغاز شده در اوکراین در 24 فوریه است.

از سوی دیگر، هیئت اوکراینی حمایت کی‌یف از برخی خواسته‌های اولیه مسکو از جمله خروج اوکراین از ایده پیوستن به ناتو در ازای ضمانت‌های امنیتی گروهی از کشورها را تأیید کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا