استان ها

سهم ۹۵ درصدی بخش خصوصی از صنایع خراسان رضوی

ترندونی/خراسان رضوی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بین ۹۰ تا ۹۵ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان توسط بخش خصوصی ایجاد شده و از دیرباز صنعت استان توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شده است.

امیررضا رجبی پنجشنبه، ۱۱ اسفند ماه، در آیین افتتاح خطوط تولید باتری، پالت و آزمایشگاه پیشرفته صنعتی در یکی از کارخانه‌های شهرک صنعتی خیام شهرستان زبرخان، خاطرنشان کرد: امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته از ۱۳۰ قلم کالای تولیدی در خراسان رضوی، مشخص شد طی ۱۱ ماه گذشته ۲۰ درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

رجبی با بیان اینکه خراسان رضوی پس از استان یزد در ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، رتبه دوم را دارد، ادامه داد: باید برای توسعه‌ تولید و برداشتن موانع از مقابل راه سرمایه‌گذاران تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: در سال جاری اقدامات خوبی در شرکت‌های تولیدی استان برای فعالیت در حوزه‌های تحقیق و توسعه اتفاق افتاد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب و شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر تولید،  دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی در خراسان رضوی ۱۳۰ درصد در حوزه تحقیق ‌و توسعه رشد داشتیم و پروانه‌های صادر شده در این حوزه بیانگر تلاش مدیران برای تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است.

وی با اشاره به اینکه محصولات صنعتی، ماشین‌آلات، صنایع معدنی و محصولات دانش‌پایه بسته‌ی صادراتی استان را تشکیل می‌دهند؛ گفت: در ایران حدود ۴۵ درصد صادرات مربوط به محصولات نفت پایه است اما در خراسان رضوی این رقم تنها ۱۰ درصد صادرات را شامل می‌شود.

رجبی گفت: طی ۱۱ ماه اخیر در خراسان رضوی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم که این رقم بیانگر تلاش بی‌وقفه‌ صنعتگران خراسان رضوی است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی در تولید مواد معدنی رشد ۱۲ درصدی داشته است، گفت: امسال در معدن سنگ آهن خواف ۵۰ درصد افزایش تولیدات معدنی داشتیم.

خط تولید پالت و باطری خودرو و پیشرفته‌ترین آزمایشگاه صنعتی در شرق کشور در شهرستان زبرخان با اعتبار ارزی ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار یورویی و اعتبار ریالی ۶۵۰ میلیارد ریالی با حضور مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، فعالان صنعتی کشور، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار زبرخان و فرماندهان انتظامی نیشابور و زبرخان افتتاح شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا