حوادث و رویدادها

جای خالی «زلزله » در سیل وعده‌ها

این کارشناس حفاظت از محیط زیست و مدیریت بحران از کم توجهی نامزدها در برنامه های انتخاباتی و تبلیغاتی به موضوع زلزله و سایر بلایای طبیعی انتقاد کرد.

مصاحبه محسن حسینخان با ترندونی ، وی در مورد آماده سازی مناظره انتخاب دو نامزد ریاست جمهوری اظهار داشت که تاکنون دو دور بحث درباره کاندیدای ریاست جمهوری برگزار شده و ساعات برنامه برای تبلیغ از رسانه ملی پخش شده است. این مردم. علاوه بر این ، نامزدها برنامه های خود را برای اداره کشور در فضای مجازی و رسانه ها بیان کرده اند.

وی در مورد انتخابات شورای شهر گفت: کارزار انتخاباتی شورای شهر تهران رسماً آغاز شده و باید دید برنامه ها و لیست های این افراد برای شرکت در انتخابات چیست و چگونه خواهد بود.

این کارشناس ایمنی محیط زیست گفت: “شما باید بدانید که ایران یکی از کشورهای حادثه خیز در جهان است و طبق بسیاری از مطالعات ، کشور ما از نظر بلایای طبیعی در رتبه ششم جهان قرار دارد و تقریبا 90٪ از جمعیت در معرض خطر زمین لرزه است. سیل در آنجا وجود دارد ، اما بسیار تعجب آور است که نامزدها تاکنون این مسائل را برنامه ریزی نمی کنند.

حسین خانی با تأکید بر اینکه نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا باید ایمنی و سلامت مردم را در نظر بگیرند ، گفت: “جالب است بدانید که تعداد زیادی در این بحث ها و تبلیغات جمع آوری شده است ، اما اگر خدا ندهد ، زلزله. “اگر این اتفاق در تهران بیفتد ، خسارت آنقدر زیاد خواهد بود که بودجه یک ساله کشور هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت. بنابراین من نمی دانم که چرا کاندیداهای محترم توجه زیادی به این موضوع نکردند ، و در واقع می تواند گفتند که آنها اصلاً توجه نکردند.

وی گفت مردم باید چنین سوالاتی را از نامزدها بپرسند. “من فکر می کنم به یارانه ها ، ازدواج ، آسیب های اجتماعی و غیره توجه کنم. این بسیار خوب و سنجیده است. ” با این حال ، آقایان باید خاطرنشان کنند که قبل از همه اینها ، بهتر است به زندگی و امنیت شهروندان فکر کنیم و برنامه ای برای آن ارائه دهیم.

حسینخانی با ادعای ریاست شورای عالی مدیریت بحران بر اساس قانون ریاست جمهوری ، گفت: کاهش می یابد؟

این کارشناس محیط زیست با تأکید بر اینکه امروزه جلوگیری از خسارات ناشی از زلزله ، سیل ، طوفان و غیره و حتی پیش بینی و جلوگیری از بسیاری از این حوادث آسان است ، گفت: “زلزله اجتناب ناپذیر است.” اما دانش امروز قابل پیش بینی است. زلزله چند ثانیه قبل از وقوع آنها ، و ایمنی ساخت و ساز ، تغییر در قوانین و دستورالعمل ها و افزایش تعمیر و نگهداری نیز می تواند آسیب آنها را کاهش دهد.

حسین خانی افزود: سیل ، طوفان و موارد دیگر. با برنامه ریزی می توان از این امر جلوگیری یا کاهش داد. سیل کاملاً قابل پیش بینی و قابل پیشگیری است. طوفان ها را می توان پیش بینی کرد و … اما همه اینها نیاز به برنامه ریزی برای استفاده از متخصصان و صرف اعتبار و بودجه دارد.

وی گفت: “مردم قطعاً یارانه اول را برای بقا یا تولید مثل ترجیح می دهند. ، برنامه آنها برای شبیه سازی ایران به ژاپن در برابر زلزله و سیل چیست؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا