عمومی

آمار مصدومان زلزله خوی به ۴۴۰ نفر رسید/۲فوتی در زمین لرزه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدصادق معتمدیان بامداد یکشنبه در بازدید مناطق زلزله زده خوی اظهار کرد: بر اساس گزارش های اولیه تاکنون ۴۴۰ نفر در اثر وقوع زمین لرزه در خوی مصدوم شده و ۲ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه گروه‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده خوی اعزام شده اند، عنوان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه بیش از ۷۰ روستا در این زلزله دچار خسارت شده اند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امدادرسانی در مناطق زلزله زده ادامه دارد، گفت: خسارت ۲۰ الی ۵۰ درصد به منازل مسکونی شهری وارد شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی های لازم برای تامین سوخت در مناطق زلزله زده صورت گرفته و هیچ کمبودی وجود ندارد، افزود: از فردا توزیع غذای گرم توسط نیروهای امدادی، بسیج و گروهای جهادی در مناطق آسیب دیده آغاز می شود.

معتمدیان یادآور شد: وزیر کشور و رئیس جمعیت هلال احمر در مسیر حضور در مناطق زلزله زده خوی هستند و تا ساعتی دیگر در این مناطق حضور خواهند داشت.

استاندار آذربایجان غربی گفت: رئیس جمهور و معاون اول ریاست جمهوری تماس تلفنی داشتند و دستور بسیج امکانات برای امداد رسانی را صادر کردند، هماهنگی های لازم در جهت بسیج امکانات امدادی استان و مرکز وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا