عمومی

کلیات برنامه توسعه اقتصادی در ۱۲دهستان هرمزگان تصویب شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، فریدون همتی شامگاه یکشنبه در هفدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: “جمعیت روستایی و وضعیت روستاها در اقتصاد کشور و همچنین ایجاد شرایط لازم برای پیشرفت و آبادانی عدالت محور در روستاهای استانها، برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال در مناطق روستایی.

وی افزود: 1996-1998 چهار گروه مشاوره ای مطالعاتی را برای تعیین ظرفیت روستایی در 1804 روستا انجام دادند ، که بر اساس آنها برنامه ای برای ایجاد 1626 شرکت در روستاهای استان تهیه شد.

همتی ادامه داد: 70 درصد این شرکت ها در بخش کشاورزی ، 17 درصد در بخش صنایع و 13 درصد در بخش خدمات کار می کنند.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: یک برنامه مشترک برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال برای روستاهای حاجی آباد احمدی ، بندرعباس سیاهو ، بندرلنگه دژگان ، برنتین ، جاغین شمالی و احمدی. امروزه جغین جنوبی رودان ، چراغ آباد میناب ، فاطویه بستک ، گافار باشکار ، پی واشک ، بمانی و شاهمردی در برنامه ریزی و توسعه استان تصویب شدند. شورا.

استاندار هرمزگان ، با تأکید بر تسهیل سرمایه گذاری و رویکرد توسعه دهندگان برای بررسی پروژه ، به ویژه در مناطق روستایی ، گفت: “دستگاه اجرایی به دلیل عوارض جانبی سرمایه گذاری ، از جمله رونق تولید ، رونق اشتغال و توسعه منطقه ای ، روند سرمایه گذاری را تسریع می کند. تسهیل کردن.

همتی همچنین از بررسی طرح اتصال 35 هکتار از اراضی ملی به منطقه طرح تصویب شده روستای آبشورک خبر داد و گفت: بررسی آب منطقه ای تا 6 مه سال آینده توسط کمیته فنی بررسی می شود تا از ایجاد اختلال در روند توسعه منطقه جلوگیری شود. و پس از انتقال نظر کمیته فنی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ، تصمیم نهایی در این مورد اتخاذ خواهد شد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: اعضا همچنین نیاز کلی به ایجاد منطقه صنعتی فین ، مشترکات توسعه شهر صنعتی غیر دولتی نخل آسیاب هرمزگان در حجه آباد و موارد کاربری را بررسی و تأیید کردند.

دکمه بازگشت به بالا