استان ها

سد نهب بیش از ۹۴درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری ترندونی از قزوین؛ منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین در حاشیه بازدید از سد و شبکه آبیاری نهب اظهار کرد: با هماهنگی‌های به‌عمل آمده در جهت کاهش میزان دغدغه‌های کشاورزان شهرستان‌های تاکستان و بوئین‌زهرا آب سد نهب جهت آبیاری اراضی کشاورزی و باغات پایین دست این سد رهاسازی شد.

او افزود: کاهش میزان بارندگی‌ها و بروز پدیده خشکسالی در چند سال اخیر و همچنین افزایش میزان برداشت در بالادست رودخانه‌ها سبب محدودیت منابع آبی شده لذا سازگاری با کم‌آبی در کنار مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب از اهمیت بالایی برخوردار است.

ستوده گفت: انتظار می‌رود کشاورزان منطقه با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و همچنین رعایت الگوی مصرف، شرکت آب منطقه‌ای قزوین را در مدیریت و توزیع عادلانه منابع آبی یاری رسانند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اعتبارات مصوب شده از محل سفر ریاست محترم جمهوری به استان قزوین، توضیح داد: خوشبختانه با نگاه مثبت مجموعه دولت وزرات نیرو نسبت به تکمیل پروژه سد و شبکه آبیاری نهب از محل اعتبارات سفر ۲هزار میلیارد ریال برای تکمیل سد نهب و ۲هزار و ۵۰۰میلیارد ریال جهت اجرای کانال اصلی شبکه آبیاری این سد مصوب شد.

او افزود: در سال گذشته از محل اعتبارات مصوب سفر یک‌هزار و ۱۴۰میلیارد ریال برای سد و ۴۶۰میلیارد ریال نیز برای شبکه آبیاری آن تخصیص پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین در پایان با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه اظهارکرد: سد نهب در حال حاضر بیش از ۹۴درصد و کانال اصلی شبکه آبیاری آن نیز حدود ۵۳درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تخصیص باقیمانده اعتبارات سفر این پروژه‌ها در سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری کامل می‌رسند.

46

دکمه بازگشت به بالا