استان ها

نهمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری ترندونی از قزوین؛ محمدحسین فائزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره رسانه‌های استان گفت: هم‌افزایی ظرفیت‌های رسانه‌ای، بررسی مسائل مهم استان در رسانه‌های خبری و ارائه راهکارهای مناسب، بیان ظرفیت‌ها و جریان‌سازی رسانه‌ای به منظور ایجاد ارتباط موثر میان مردم و مسئولان برای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری فعال و ارتقای محتوای کیفی نشریات و تقویت روزنامه‌نگاری حرفه‌ای از اهداف برگزاری جشنواره رسانه‌های استان قزوین است.

او افزود: محورها و موضوعات جشنواره آزاد بوده و موارد زیر شامل تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، امیدبخشی، تهدیدات و فرصت‌های فضای مجازی، زن و خانواده، جمعیت و فرزندآوری، هویت ایرانی اسلامی، جنگ رسانه‌ای و شناختی، نشاط اجتماعی، جهاد تبیین، بحران آب و خشکسالی، آلودگی هوا، دشت قزوین، باغستان‌های سنتی قزوین، مدیریت شهری، حمایت از کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در اولویت قرار دارد.

فائزی گفت: نهمین جشنواره رسانه‌های استان قزوین در قالب‌های عنوان (تیتر)، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، گزارش و تحلیل، عکس و گزارش تصویری، نماهنگ‌های خبری و بخش ویژه فعالان مجازی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علاقمندان به شرکت در جشنواره می‌توانند در هر یک از بخش‌های جشنواره حداکثر سه اثر ارسال و بر این اساس کلیه روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان خبری و طراحان گرافیک رسانه‌های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

او ادامه داد: آثار ارسالی باید از تاریخ اول اردیبهشت۱۴۰۰ لغایت اول اردیبهشت۱۴۰۲ در رسانه‌های مکتوب، پایگاه‌های خبری و نمایندگی خبرگزاری‌های دارای مجوز منتشر شده باشند و به برگزیدگان جشنواره در هر بخش به ترتیب مقام‌ها ۵۰، ۳۰، ۲۵ و ۱۵میلیون ریال اهدا می‌شود.

فائزی افزود: آثار و مطالب بدون امضاء و با امضاء مستعار پذیرفته نمی‌شوند (افرادی که آثار آن‌ها با نام مستعار و کد ثبت می‌گردد باید به تایید مدیر رسانه رسیده باشد.) همچنین مطالب مربوط به رسانه‌های لغو مجوز شده، فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های و ویژه نامه‌های داخلی ادارات امکان شرکت در جشنواره را ندارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهارکرد: متقاضیان شرکت در جشنواره تا تاریخ سوم اردیبهشت ماه۱۴۰۲ همزمان با عید سعید فطر فرصت دارند تا به تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به آدرس ghazvin.pressfestival.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری آثار خود اقدام کرده؛ همچنین می‌توانند آثار خود را به صورت چاپ شده به نشانی دبیرخانه جشنواره واقع در قزوین، غیاث‌آباد، جنب مسجد امام خمینی (ره)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ارسال کنند.

46

دکمه بازگشت به بالا