فرهنگ و هنر

پیام وزیر ارشاد در روزهای پایانی جشنواره تجسمی

تنها سه روز به پایان سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر مانده است و وزیر فرهنگ و جهت گیری اسلامی به مناسبت این جشن سخنرانی کرد.

به گزارش ترندونی و به نقل از روابط عمومی سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ، متن گزارش سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و جهت گیری اسلامی به سیزدهمین جشنواره هنرهای زیبا فجر به شرح زیر است:
“هنر معاصر ایران به واسطه تلاش هنرمندان جوان و حمایت از هنرمندان پیشکسوت ، به جریان موثر و مهمی از فرهنگ معاصر ایران تبدیل شده است. هنرهای کلاسیک مانند نقاشی ، مجسمه سازی و سرامیک ، همراه با گفتگوی علمی با شاخه های دیگر و ابزارهای جدید هنری ، بستر جدیدی برای بیان هنری ایجاد کرده و دریچه های جدیدی برای درک و تعریف مجدد رسانه های هنری گشوده است.
جشنواره هنرهای تجسمی فجر طی دوازده دوره گذشته زمینه ساز ایجاد و رشد هنر معاصر در هنرهای تجسمی بوده است.

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر علاوه بر رشد کمی تعداد هنرمندان ، با تمرکز بر خوانش جدید آثار هنری و امکانات مختلف ابزارهای هنری ، هنرمندان جوان را به همراهی و یادگیری از پیشینیان خود در خلق هنرمندان جدید ترغیب کرد. و کارهای جدیدتر سالانه چیز جدیدی ایجاد کنید.

این دوره از جشنواره با اجرای ویژه خود که مبتنی بر رویه های بهداشتی مرتبط با شیوع ویروس های بیماری کرونا است ، فضای متفاوتی را در هنر سرزمین کهن ما ایجاد کرده و جرقه درخشانی از امید ، نشاط و آگاهی را در جامعه حفظ می کند. .

“من صمیمانه از هنرمندانی که با شرکت در این رویداد ملی آثار خود را از سراسر ایران به جشنواره خود آورده اند ، اساتیدی که از کارهای جوان ترها قدردانی می کنند و همکارانی که در دبیرخانه و عملکرد جشنواره کار می کنند ، صمیمانه تشکر می کنم.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا