استان ها

چگونه واکسن‌های کرونا «مدرنا» و «آکسفورد» کار می‌کنند؟

ترندونی / کرمان در روزهای اخیر ، واکسن Covid 19 که از Moderna است ، موفقیت آمیز به نظر می رسد ، که با تزریق آن به یک بزرگسال ، یک پاسخ ایمنی قوی ایجاد می کند و هیچ عارضه جانبی جدی ندارد.

این واکسن به نام mRNA-1273 توسط مدرن و با استفاده از م institسسات بهداشت ملی ایالات متحده تولید می شود. واکسن دانشگاه آکسفورد قبلاً موفقیت آمیز بوده است.

در گفتگو با ترندونی ، یک عضو موسسه علوم پزشکی پزشکی در دانشگاه برایتون ، دکتر سارا پیت درباره نحوه کار واکسن Covid 19 گفت: «در حال حاضر تعداد کمی واکسن کرونا در جهان وجود دارد. این واکسن ها در حال حاضر در حال تولید و توسعه هستند ، یکی توسط شرکت بیوتکنولوژی مدرن آمریکا و دیگری توسط واکسن مصوب دانشگاه آکسفورد با همکاری Astrasense.

وی ادامه داد: در هر دو مورد ، تیم ها براساس تجربه قبلی خود در تولید واکسن ، که منجر به تولید دو واکسن با استفاده از روش های مختلف شد ، مدل های موجود خود را با نیازهای خاص Covid 19 تطبیق دادند.

پیت گفت: “فعل و انفعال بدن با ویروس کرونا کاملاً مشخص نیست ، اما این بخشی از ویروس است که به اعتقاد ما باعث ایجاد یک واکنش ایمنی محافظتی (ناخن ها یا پروتئین های ناخن که به سطح بدن می شوند) است. برای یافتن راهی برای تولید ایمن این پروتئین ها در بدن به شکلی که سیستم ایمنی بدن را تحریک کند. “

یک استاد میکروبیولوژی و علوم پزشکی پزشکی در دانشگاه برایتون ، در مورد چگونگی عملکرد پروتئین گل میخ ، س “ال می شود ، “پروتئین ناخن در واقع آنتی ژن یا آنتی ژنی است که می خواهیم با تحریک سیستم ایمنی بدن ، آنتی بادی یا ساخت آنتی بادی علیه آن ، آن را وارد بدن کنیم. هنگامی که ویروس واقعی وارد بدن می شود ، سیستم ایمنی برای حمله به آن آماده و مسلح است و هر دو تیم آکسفورد و مدرنا باید با استفاده از برخی از مواد ژنتیکی ویروس ، این کار را انجام دهند.

یکی از اعضای موسسه علوم پزشکی پزشکی در دانشگاه برایتون با اشاره به اینکه ویروس ها در هنگام آلوده شدن سلول ها تکثیر می شوند ، گفت: “ویروس هایی که وارد سلول می شوند از نظر ژنتیکی تکثیر می شوند که مانند مجموعه دستورالعمل های کپی برداری است.” ویروس وجود دارد.

“در واکسن های مدرن ، برنامه اولیه این است که پروتئین اسب در اصطلاح پیام رسان (RNA) باشد. این پیام رسان یک مولکول است” ، سلول از آن برای دستورالعمل های تولید پروتئین استفاده می کند و ایده این است که سلولهای انسان را فریب داده و از این mRNA اصلاح شده برای تولید پروتئین اسب استفاده کنند. و مواد برای اهداف خود.

وی ادامه داد: “در واکسن آکسفورد ، کد پروتئین پروتئین در اطلاعات ژنتیکی ویروسی کاملاً متفاوت است که برای انسان بی ضرر است.” هنگامی که این ویروس تغییر یافته یا نوترکیب (که CHADOx1 نامیده می شود) سلولهای انسان را آلوده کند ، سلول ماده ژنتیکی خود را خوانده و در نهایت پروتئین اسب ویروس ویروس کرونا تولید می کند.

یکی از اعضای موسسه علوم پزشکی پزشکی در دانشگاه برایتون گفت: “در هر دو مورد ، مطالعات اولیه نشان می دهد که پروتئین های روده با استفاده از آنتی بادی برای تحریک پاسخ ایمنی و سلول ایمنی به نام سلول T تولید می شوند.” آنها گفتند: “انتظار می رود این ترکیب مانع اتصال ویروس کرونا به سلولهای پروتئین های رعد و برق شود ، همانطور که توسط هر دو واکسن تأیید شده است.”

در پاسخ به این سوال که کدام یک از این روش ها بهتر است؟ وی گفت: از لحاظ تئوری هر دو روش خوب به نظر می رسند اما در عمل استفاده از رمز ژنتیکی ویروس روش بسیار جدیدی برای ساخت واکسن است. شکل اصلی واکسن آنفولانزا که در دهه 1960 تولید شد و هنوز هم به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد این است که این واکسن کل بدن انسان را از ویروس نجات داده و از تکثیر ویروس در سلول های انسانی جلوگیری می کند و بدن می تواند آن را تشخیص دهد. بده و جواب بده

پیت گفت: “قدیمی ترین راه برای ساختن واکسن آنفلوانزا رشد ویروس در تخم مرغ است که مدتی طول می کشد.” “زیرا ما دقیقاً نمی دانیم کجا باید بر روی SARS-CoV-2 تمرکز کنیم” ، بنابراین شاید ما باید از ویروس مرده کامل استفاده کنیم و اجازه دهیم بدن پاسخ دهد. همانطور که برای او مناسب به نظر می رسد.

وی با تأکید بر اینکه مسئله اصلی این روش زمان است ، گفت: “تولید یک گروه واکسن آنفلوانزا شش ماه طول می کشد زیرا ویروس باید در آزمایشگاه رشد کند و سپس به طور کامل بهبود یابد تا مطمئن شود کاملا از بین رفته و ایمن است.” کاملاً تزریق شده.

یک استاد میکروب شناسی و علوم زیست پزشکی در دانشگاه برایتون گفت: “ما نمی توانیم مدت زیادی منتظر بمانیم تا واکسن Covid 19 ساخته شود ، که بهترین واکسن است ، اما تا اواسط سال 2021 آماده نخواهد شد.

وی به ترندونی گفت: “اگرچه بسیاری از واکسن های MRNA علیه سرطان و برخی بیماری های عفونی تولید شده اند ، اما هیچ کدام معمولاً مورد استفاده قرار نمی گیرند.” چندین واکسن نوترکیب با تکنولوژی کمی پیشرفته تر در بازار وجود دارد ، اما تاکنون هیچ نشانه واقعی نسبت به روش دیگر بهتر وجود ندارد.

“به هر حال ، احتمالاً ایده خوبی است که سعی کنید بیش از یک نوع واکسن تولید کنید ، زیرا هرکدام می توانند برای یک گروه خاص مانند افراد مسن یا کودکان بهتر عمل کنند ، زیرا سیستم ایمنی بدن آنها کمی متفاوت است.” آنها با تأکید بر اینکه ما باید به همه مردم جهان توجه کنیم ، یکدیگر را دارند. بنابراین ما به واکسن های زیادی احتیاج داریم و با چند گزینه مطمئناً می توانیم در اسرع وقت سطح حفاظت در هر کشوری را افزایش دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا