سلامت و دانش

چاقی در کودکی به قلب آسیب می‌زند

اخبار طلوع آفتاب:

براساس شواهد مبنی بر اینکه بذر بیماری های قلبی در سال های اولیه زندگی کاشته می شود ، پزشکان گفتند: “کودکانی که در دوران نوزادی چاق بودند ، شواهدی از شریان ها و سفتی داشتند.

کارشناسان استرالیا می گویند برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن و جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در بزرگسالی و بزرگسالی ، اقدامات بهداشت عمومی باید از سنین پایین انجام شود.

در این مطالعه اطلاعات پزشکی بیش از 1800 کودک استرالیایی که وزن و قد آنها هر دو سال یکبار مورد بررسی قرار می گرفت ، بررسی شد تا عوامل خطر بیماری قلبی آنها مشخص شود. فشار خون ، سلامت عروق ، و کلسترول و قند خون در سنین 11 تا 12 سالگی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

کودکانی که در دوران کودکی چاق یا اضافه وزن داشتند علائم سفتی و تنگی عروق را نشان دادند و این می تواند منجر به سندرم متابولیک شود. سندرم متابولیک گروهی از عوامل خطر بیماری قلبی است که در کنار هم اتفاق می افتد.

محققان استرالیایی گفتند که این یافته ها مطابق با سازمان بهداشت جهانی (WHO) انجام اقدامات فوری برای رفع چاقی کودکان از طریق رویکردهای سیستمیک و اجرای سیاست است.

به گفته محققان ، این سیاست شامل افزایش مالیات بر مواد غذایی فرآوری شده ، بهبود سیستم حمل و نقل عمومی و فراهم کردن فضاهای راحت برای پیاده روی و فعالیت های ورزشی است.

دکمه بازگشت به بالا