برون مرزی

آتش‌نشان جلوه فداکاری، ایثار و مسئولیت‌پذیری است/ آتش‌نشانی حاضر است خود آسیب ببیند تا مردم آسیب نبینند

در حال بروز رسانی…

رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز آتش نشان گفت: امروز مسئولیت در همه مشاغل مهم است و آتش نشان مظهر ایثار، ایثار و مسئولیت است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان عصر امروز (پنجشنبه 16 مهرماه) در مراسم گرامیداشت روز آتش نشان که در تالار 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد، گفت: : همه چیز، بر خانواده معظم شهدا و ایثارگران لازم است و بیایید به همه عزیزانی که جان خود را برای دفاع از دین، ارزش ها، میهن و عزیزانمان در راه خدا نثار کردند، احترام بگذاریم.

رئیس جمهور با تبریک روز آتش نشان گفت: این روز فرصتی برای تجلیل از ایثار، گذشت و ایثار آتش نشانان است. از همه افرادی که با روحیه خدایی در زندگی خود نوع دوستی نشان دادند صمیمانه تشکر می کنم. در پرتو محبت خداوند متعال، حفاظت و حفظ جان انسان ها را سرلوحه کار خود قرار دادند.

وی افزود: این روحیه، روحیه فداکاری، گذشت و ایثار بسیار ارزشمند و قدردان است. همچنین از شهدای آتش نشان، شهدای دفاع مقدس و همه افرادی که برای امنیت کشور، آسایش مردم و خدمت به مردم جان گرانبهای خود را فدا کردند، قدردانی و ارج می نهیم.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه افرادی که می خواهند آسایش و خانواده خود را کنار بگذارند و در همه سختی ها از جمله سیل، زلزله و آتش سوزی در کنار مردم باشند، تصریح کرد: این افراد حاضرند به خود آسیب برسانند تا دیگران آسیب ببینند. ندیدن و به خطر انداختن خود برای اینکه خطر به دیگران نرسد، فداکاری است.

وی ادامه داد: ممکن است افراد زیادی این خدمت را به عنوان یک کار سازمانی انجام دهند اما ما آتش نشانی را مانند بسیاری از مشاغل فقط یک شغل نمی دانیم. این کار به نظر کار است، اما درون این کار کار نیست، بلکه نوعی فداکاری، گذشت و فداکاری است. حقیقت این کار فداکاری برای مردم و نجات دیگران است. این پست، کار و مسئولیت مهم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز مسئولیت پذیری در همه مشاغل مهم است، خاطرنشان کرد: آتش نشان مظهر فداکاری، ایثار و مسئولیت است. او می خواهد مسئولیت نجات جان همه را به عهده بگیرد.

در حال بروز رسانی…

دکمه بازگشت به بالا