برون مرزی

ادعای رسانه‌ های کره جنوبی : کره شمالی ۶۷۰۰ کانتینر مهمات به روسیه فرستاده است

به گزارش ترندونی، رسانه‌های کره جنوبی از قول وزیر دفاع این کشور گزارشی را منتشر کردند که ادعا می‌کند کره شمالی حدود ۶۷۰۰ کانتینر حامل میلیون‌ها مهمات از ژوئیه گذشته برای پشتیبانی جنگ علیه اوکراین به روسیه ارسال کرده است.

«شین وون-سیک» وزیر دفاع کره جنوبی ادعا کرده، «این کانتینرها شاید بیش از سه میلیون گلوله ۱۵۲ میلیمتری یا ۵۰۰ هزار خشاب ۱۲۲ میلیمتری را حمل می‌کردند. شاید هم ترکیبی از دو مهمات باشد. می‌بینید که میلیون‌ها گلوله برای روسیه ارسال شده است.»

به گزارش ترندونی، به نقل از خبرگزاری رویترز، وی افزود: صدها کارخانه مهمات سازی کره شمالی به دلیل کمبود مواد و برق تنها ۳۰ درصد از ظرفیت خود را به تولید اختصاص داده‌اند اما همان‌هایی که به کار مشغولند، با تمام توان گلوله توپ برای روسیه تولید می‌کنند.

سئول و واشنگتن، روسیه و کره شمالی را به تجارت تسلیحات متهم کرده و پیونگ یانگ را به تامین تسلیحات برای روسیه به منظور استفاده علیه اوکراین محکوم می‌کنند.

در این میان، کره شمالی هم حدود ۹۰۰۰ کانتینر که بیشترشان را مواد غذایی تشکیل می‌دهد از روسیه دریافت کرده که به گفته وزیر دفاع کره جنوبی، اینها به ثبات قیمت در کره شمالی کمک می‌کند.

وزیر دفاع کره جنوبی در ادامه افزود، پیونگ یانگ می‌تواند یک ماهواره دیگر را در ماه آتی میلادی پرتاب کند چون روسیه یکسری کمک‌های فناوری به کره شمالی می‌دهد و پیونگ یانگ نیز به درخواست‌های کمک برای ارسال جنگنده و سایر فناوری‌های تجهیزات زمینی روسیه پاسخ می‌دهد.

رویترز ادعا کرده، ارسال مهمات از کره شمالی به روسیه از پیش از سفر کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در شرق دور روسیه ثبت شده است.

این دیدار یک نشانه واضح از روابط نزدیکتر بین دو کشور بود که هر دو با انزوای بین‌المللی بابت حمله روسیه به اوکراین و برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی روبرو هستند.

مقام‌های اطلاعاتی واشنگتن به شدت درباره افزایش روابط بین مسکو و پیونگ یانگ نگران هستند.

در نوامبر گذشته میلادی نیز سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی ادعا کرد، پیونگ یانگ بیش از یک میلیون گلوله توپ به روسیه و با ۱۰ محموله جداگانه از اوایل اوت ۲۰۲۳ ارسال کرده است.

مقام‌های آمریکایی نیز به کره شمالی هشدار داده بودند که اگر برای مسکو در جنگ علیه اوکراین سلاح تامین کند، بهای آن را می‌پردازد.

310310

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا