اقتصادی

رشد 12 درصدی مصرف بنزین نسبت به دوران اوج کرونا

مدیرعامل یک شرکت ملی پالایش و پخش نفت گفت: مصرف بنزین از دوران کرونا 12 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ترندونی، جلیل سالاری در گفت وگو با تلویزیون، یکی از دلایل رشد مصرف را افزایش ترافیک دانست و گفت: نباید فراموش کرد که در سال های گذشته تبصره 11 که مربوط به خودروهای فرسوده بود. ، اجرا نشد.»

وی گفت: در سال های اخیر فقط افزایش تعداد خودروها بوده و در مقابل خودروی فرسوده اسقاط نشده است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه تولید بنزین در کشور نسبت به سال قبل تغییری نکرده است، افزود: تولید همانند سال های گذشته است و تنها یک درصد افزایش تولید داشته ایم.

سالاری درباره مدیریت مصرف گفت: در حالی که سیاست قیمت گذاری عاملی است که می تواند مدیریت مصرف بنزین را تحت تاثیر قرار دهد، باید به استانداردسازی خودرو نیز توجه کنیم.

وی افزود: زمانی که مصرف کننده محصولی مانند بنزین را با قیمت واقعی خریداری می کند، باید بتوان از خودروهای کلاس جهانی در بحث مدیریت سوخت استفاده کرد.

رئیس یک شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: وقتی مصرف‌کننده‌ای می‌تواند از خودرویی استفاده کند که در هر صد کیلومتر چهار لیتر بنزین مصرف می‌کند، می‌توان بنزین را به قیمت واقعی به او داد، اما به مصرف‌کننده‌ای که خودرو را مصرف می‌کند. 10 لیتر در 100 کیلومتر «بنزین مصرف می کند این اختلاف قیمت می تواند موثر باشد.

سالاری درباره قیمت واقعی بنزین گفت: در حال حاضر دولت به صورت قانونی نفت پالایشگاه ها را با 95 درصد قیمت فوب خلیج فارس عرضه می کند و همچنین محصول را به قیمت صادراتی خریداری می کند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه بیشتر هزینه بنزینی که دولت از مردم دریافت می کند صرف حمل و نقل، حمل و نقل و عرضه می شود، افزود: به طور متوسط ​​هزینه جایگاه، حق توزیع و هزینه حمل و نقل بین 50 تا 60 درصد است. این کشور بنزین دارد و در عمل دولت از فروش بنزین عاید بسیار کمی می کند.

وی گفت: اما درآمد دولت از فروش بنزین از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها صرف یارانه فردی و همچنین یارانه تولید می شود.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا