استان ها

مولدسازی ظرفیتی برای انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها

ترندونی/سمنان رئیس سازمان زندان‌های کشور از قانون مولدسازی به عنوان ظرفیتی برای انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها نام برد.

 محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور ۳ دی ماه در سفر به سمنان در دیداری با استاندار سمنان اظهار کرد: موفقیت این سازمان در حوزه‌های کاهش جمعیت کیفری و استفاده از سامانه‌های الکترونیکی برای حضور زندانیان در خارج از زندان در شعاع تعیین شده و اشتغال و سایر مولفه‌ها، حاصل ارتباط تنگاتنگ با مراجع قضایی است.

وی به سفر امروز خود به سمنان اشاره و تصریح کرد: در این سفر بازدید از زندان مرکزی، اردوگاه و زندان‌های استان مورد بازرسی قرار گرفت و ارزیابی نقاط ضعف و قوت احصاء شد. همچنین دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از دیگر برنامه‌های ما در سفر به استان سمنان بود.

محمدی ادامه داد: ائمه‌ جمعه الحمدلله در خصوص زندانیان و نسبت به پیشگیری از وقوع جرم و التفات به خانواده آنان دغدغه‌مند هستند.

 رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه زندان یک واقعیت تلخ همه جوامع بشری است افزود: تعامل با استانداران، در قالب تفاهم‌نامه‌ها برکات بسیار فراوانی داشته که امروز نیز این مهم در استان سمنان محقق می‌شود.

وی به قرار گرفتن برخی از زندان‌ها در داخل شهرها اشاره و خاطرنشان کرد: مولد سازی دارایی‌ها یکی از فرصت‌هایی است که از قابلیت‌های بالقوه به شمار می‌رود و با استفاده از آن می‌توان برای انتقال زندان‌ها از داخل شهر به خارج شهرها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدام کرد.

وی تاکید کرد: عملکرد استان سمنان در خصوص مولد سازی و انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها مطلوب بوده و اقدامات خوبی تاکنون انجام گرفته است.

 رئیس سازمان زندان‌ها اظهار کرد: رنج ناشی از جرم سرپرست خانواده، متوجه خانوار زندانیان است و به‌همین واسطه در راستای اصلاح و تربیت، توجه به اشتغال زندانیان یکی از اولویت های کاری ماست.

وی ادامه داد: امروز تعداد قابل ملاحظه‌ای از زندانیان در خارج از زندان‌ها مشغول به کار بوده و درآمدهایی را برای پیشبرد امور خانواده به دست می‌آورند.

محمدی اظهار کرد: تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های نیازمند زندانیان از طریق انجمن‌های حمایت از زندانیان در قالب پرداخت مستمری و بسته‌های معیشتی از دیگر اولویت‌های ما در سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی است که امروز نیز ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع شد.

به گزارش ترندونی، در حاشیه این سفر یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک مابین استانداری سمنان و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور امضا شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا