برون مرزی

عادی‌سازی پوشش متحدان عربستان برای رفع نگرانی از خطر اسرائیل است/ گرایش اعراب به سمت محور مقاومت

سایت خبری المیادین گزارش داد که کشورهای حوزه خلیج فارس به سرعت روابط خود با اسرائیل را عادی می کنند ، در حالی که جلسات امنیتی و سیاسی دو جانبه عادی است. همچنین شگفت آور نیست که مشارکت اسرائیل در مسابقات ورزشی و همایش هایی که توسط کشورهای حوزه خلیج فارس برگزار می شود ، جای تعجب ندارد. تازه ترین حضور احتمالی اسرائیل در نمایشگاه امارات 2020 امارات است که در ماه اکتبر برگزار می شود.

بیشتر بخوانید:

امارات سعی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دارد

براساس این گزارش ، نمایندگان رژیم صهیونیستی در حال پرچم در نمایشگاه امارات هستند و به همه نمایشگاه های صهیونیستی اجازه می دهند تا محصولات خود را در سراسر ابوظبی از جمله هتل ها و نمایشگاه ها به نمایش بگذارند. به طور طبیعی ، این به معنای تهیه هرگونه اطلاعات سیاسی ، اقتصادی ، ورزشی ، فناوری و فرهنگی است تا اقدامات بعدی را امکان پذیر کند.

نمایشگاه 2020

نمایشگاه 2020

«توافق بدون جنگ» عرب و صهیونیست

المیادین می نویسد که اوج این وقایع ، امضای توافق “بدون جنگ” بین تل آویو و کشورهای حوزه خلیج فارس برای عادی سازی روابط پیشنهادی سال گذشته توسط وزیر امور خارجه اسرائیل ، اسرائیل کاتس است. امضای چنین توافق نامه ای می تواند روابط سیاسی و دیپلماتیک بین طرفین را تغییر دهد. کاتز با توصیف این توافقنامه به عنوان یک گام تاریخی برای پایان دادن به درگیری و فراهم کردن زمینه ای برای همکاری غیرنظامیان برای دستیابی به توافق صلح با کشورهای حوزه خلیج فارس ، گفت: این کار بیهوده نیست. زیرا او می خواهد قلب خود را به این قلب تحولات سیاسی میخکوب کند.

اسرائیل کاتس

اسرائیل کاتس ، وزیر امور خارجه اسرائیل

همانطور که از سوی سایت خبری لبنان گزارش شده است ، برای اینکه بدانیم چرا صهیونیست ها در این دوره اصرار دارند تا چنین عملی را عملی کنند ، که اصلی ترین آن در سال 2019 بود ، ما باید از حدود عادی سازی و نوع آن آگاه باشیم. در حقیقت ، اعراب در سواحل جنوبی خلیج فارس می خواهند رژیم صهیونیستی نگرانی های امنیتی این کشور را برطرف کند و معتقدند ایران یک نگرانی است. در همین حال صهیونیست ها از منظر خود به این مسئله نگاه می کنند و معتقدند بین رژیم و کشورهای عربی علاقه ای به مبارزه با نفوذ تهران در منطقه و عادی سازی روابط برای بهبود اقتصاد آنها وجود دارد.

المیادین در بیانیه ای گفت که وزیر امور خارجه اسرائیل 12 ماده را در توافق نامه “بدون جنگ” درج کرده بود که همه اینها براساس امنیت رژیم بود. از جمله موارد دیگر ، باید اقدامات لازم برای اطمینان از عدم حملات برنامه ریزی شده یا برنامه ریزی شده ، اقدامات خشونت آمیز ، تهدید یا تحریک علیه سایر کشورها علیه تل آویو انجام شود و منبع ضمانت کشورهای امضا کننده عرب است.

“واقعیت این است که اسرائیل برای حفاظت از امنیت خود مجبور نیست توافق نامه ای را با کشورهای حوزه خلیج فارس امضا کند. به نظر می رسد کشورهای عربی از حملات ناگهانی اسرائیل به محور مقاومت نگران هستند. ” در هنگام چنین حملاتی باید از تجاوز اسرائیل محافظت شود. غیر از اسرائیل ، چه کسی می خواهد از کشورهای اشغالی به کشورهای عربی حمله کند؟

بن سلمان و نتانیاهو

نتانیاهو و بن مسلم به سرعت در حال عادی شدن هستند

المیادین نوشت: “اگر قطر را چتر سیاسی برای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بدانیم ، اسرائیل می داند که می تواند نقش یک افسر نگهبان را در زمان بحران دوحه ایفا کند.” آنچه اسرائیل می خواهد گامی به سوی خلیج فارس است و برخی از كشورها در ساحل جنوبی خلیج فارس می خواهند اسرائیل با “مقابله با ایران” وارد قلمرو خود شود ، اما اینطور است. این آنچه نشان می دهد

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی یک پوسته است و از درون کشورهای عربی موضع واحدی برای عادی سازی ندارند و در چارچوب نمی گنجند.

به گفته المیادین ، ​​سه کشور عربی بحرین ، امارات متحده عربی و عربستان سعودی علاقه مشترکی را برای اتحاد با رژیم صهیونیستی مشاهده می کنند و برای عادی سازی آن گام بر می دارند ، اما کویت با این سه کشور نبود و قطر نیز به متحدان پیوست. عمان دارای یک سیاست مستقل و روابط خوب با ایران است که لزوماً به معنای تضمین منافع رژیم صهیونیستی یا هر متحد دیگری در منطقه نیست.

این گزارش می افزاید: اتحاد بین سه کشور ، عربستان سعودی ، امارات متحده عربی و بحرین خیلی خوب نیست و اختلافات سیاسی دارند. به عنوان مثال امارات متحده عربی برخلاف سعودی ها به دنبال برقراری روابط خود با ایران است و سال گذشته چندین توافق نامه امنیتی و اقتصادی با تهران به امضا رسانده و همچنین روابط دیپلماتیک خود با سوریه را بهبود بخشیده است. قطر همچنین روابط خوبی با ایران دارد و روابط آن با حماس استراتژیک است.

بشار اسد - محمد بن زید آل نهیان

محمد بن زاید آل نهیان و بشار اسد دیدار می کنند

المیادین در پایان گفت: “این منطقه با عادی سازی روابط با اسرائیل مخالف است. از یک سو ، برخی از کشورها به دنبال روابط با اسرائیل هستند ، از سوی دیگر ، آنها در جهت منافع عربستان سعودی و صهیونیست ها تلاش می کنند تا نفوذ ایران در منطقه کاهش یابد.” عربستان سعودی می خواهد روابط خود را با اسرائیل عادی سازد ، اما موضع آن به همان اندازه مواضع خاخام اسرائیلی در برابر معابد اسلامی تیره است.

المیادین نوشت: گرچه سعودی ها اصرار داشتند كه توافق نامه صلح بین فلسطین و اسرائیل را امضا كنند ، اما فلسطینیان هرگونه امضای توافق نامه به اصطلاح قرن را رد می كنند. روابط ریاض با تل آویو با توجه به محکومیت بین المللی و عدم تمایل برخی از کشورهای منطقه غیر رسمی به نظر می رسد.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا