برون مرزی

وزیر اسرائیلی: هیئت سودان به تل‌آویو می‌آید

وزیر اطلاعات اسرائیل امروز (یکشنبه) اعلام کرد که هیئت سودانی به سرپرستی هیئت اسرائیلی به زودی به تل آویو و سپس به خود خارطوم سفر می کند.

به گزارش ترندونی ، الی کوهن وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای که در روزنامه ال سودان منتشر شد گفت: رژیم صهیونیستی در سودهای مختلف با سودان همکاری خواهد کرد و توافق نامه همکاری امنیتی دوجانبه و تجارت کالا و سرمایه گذاری را امضا خواهد کرد. علائم

تشکیلات خودگردان فلسطین توافق برای عادی سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آن را تصمیمی غیرقابل قبول و تجاوز به مردم فلسطین خواند.

گابی اشکنازی ، وزیر خارجه اسرائیل نیز از کشورهای عربی و فلسطینیان خواست تا با این رژیم کنار بیایند.

وی در پاسخ به توافق برای عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و سودان گفت: این تصمیمی جسورانه و تاریخی است که کل خاورمیانه را به آینده ثبات و شکوفایی سوق می دهد!

اشکنازی گفت: من از کشورهای عربی و رهبری فلسطین بیشتر می خواهم که مسیر صلح و تغییر در خاورمیانه را برای آینده فرزندان ما انتخاب کنند.

وی افزود: “53 سال پس از کنفرانس” بی اعتبار “در خارطوم ، که در آن رهبران عرب بیانیه” سه نه “را تصویب کردند ، امروز اسرائیل واقعاً” پنج بله “است ، به معنای صلح با مصر ، اردن ، امارات و بحرین ، و اکنون با سودان صلح

اشکنازی از دولت ایالات متحده برای رهبری این گام مهم (روند عادی سازی روابط) تشکر کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا