برون مرزی

وحشت اعراب از واکنش ایران باعث تسلیت‌گویی مصلحت‌آمیز آنها شد/ عادی‌سازان روابط با اسرائیل متهمان ردیف اول ترور شهید فخری‌زاده

به گزارش گروه بین الملل آنا آنا ، همزمان با اعلام خبر کشته شدن شهید فخری زاده ، شاهد زلزله در کشورهای مشکوک بودیم. جمهوری آذربایجان که طبق گزارش روزنامه الجریده در کویت ، دو هواپیمای بدون سرنشین صهیونیستی را از باکو به کشورمان و همچنین کشورهای عربی متفقین و عربستان سعودی وارد کرده است ، همچنین متهم ردیف اول قتل دانشمند هسته ای ایران است.

قتل شهید محسن فخری زاده

در مورد ترور شهید قاسمو سلیمانی ، سردار سلیمانی ، شاهد بوده ایم که مقامات جمهوری آذربایجان وی را به طور مختصر رد کرده و اظهار داشته اند که چنین ترور بسیار بدی است. اما در ماجرای قتل شهید فخری زاده به عنوان یکی از عاملان این امر ناامیدانه سعی در توجیه واقعه داشتند و به همین دلیل علی رغم تروریست ها و صهیونیست ها ، حادثه تروریستی را محکوم کردند.

در جهان عرب نیز وضعیت همین است. مردم امارات ترور یک دانشمند هسته ای در کشور ما را محکوم کردند زیرا در پیام پیام تهران هیچ بند مشخصی برای بنزاید وجود نداشت.

قبل از ارسال پیام محکومیت ، تمام کشورهای عربی محکوم این حادثه تروریستی پیامی از جمهوری اسلامی دریافت کردند.

اگرچه مردم امارات معتقد بودند که با در آغوش گرفتن صهیونیست ها امنیت آنها تأمین خواهد شد ، اما ترور شهیدو فخری زاده ، که قطعاً می دانست صهیونیست ها اولین کسانی هستند که در این پرونده متهم شدند ، محکوم شدند ، اما نشان دادند که هیچ حمایتی ندارند.

انگشت گناه انگشت گناه رژیم ، رژیم صهیونیستی است

“سیدرضا صدرالحسینی” ، یک کارشناس امور بین الملل در مصاحبه با خبرنگاری از منطقه غرب آسیا و گروه بین الملل مقاومت خبرگزاری آنا اظهار داشت: ما شاهد واکنش برخی کشورهای عربی منطقه به این موضوع بوده و گفته ایم که واکنش ها دیپلماتیک است. جالب است ، اما آیا واقعاً مردم منطقه و جمهوری اسلامی انتظار دارند كه فقط بیانیه صادر شود یا این كشورها باید اقدامات دیگری انجام دهند؟

مصاحبه با سیدرضا صدرالحسینی نشست خبری توسعه منطقه ای

وی افزود: اگر پیام های تسلیت و محکومیت عرب واقعی است ، باید به مبارزه با تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی کمک کند. اگر پیام آنها صحیح باشد ، آنها از روی ناامیدی و ترس این پیام را ارسال نکرده اند و ریاکاری نکرده اند ، آنها باید به گروه ها و جریان های حامی آرمان فلسطین کمک کنند تا خون هزاران نفر را که توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی شکنجه شده اند ، تلافی کنند.

اگر حقیقت در مورد محکومیت عرب درست است ، بگذارید آنها روزنامه ها و رسانه های خود را کنترل کنند و اجازه ندهند قلب کسانی که برای این عمل تروریستی سوگوار هستند صدمه ببیند.

صدرالحسینی تأکید کرد: اگر پیام کشورهای عربی قطعی باشد چرا مستقیماً رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام نمی کنند ، از عمل تروریستی رژیم صهیونیستی متنفرند و در موارد مشابه آماده حمایت از کشورهای اسلامی یا افرادی هستند که در این زمینه آسیب دیده اند. برای استفاده؟

در هر صورت ، به نظر می رسد که بخش قابل توجهی از پیام تسلیت و محکومیت واقعی نیست ، بلکه به دلیل خطر بالقوه ای است که آنها معتقدند از جمهوری اسلامی خواهد آمد.

اعراب نگران واکنش ایران هستند

به گفته آنا ، با قتل شهید فخری زاده نیز می توان از دو طریق مقابله کرد: هوش و تحلیل. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بازیگر منطقی ، طبیعتاً بر اساس نقشه های دشمن بازی نمی کند و به گفته برخی کارشناسان ، نمی توان اقدام مستقیمی علیه رژیم صهیونیستی انجام داد ، اما انتقام برنامه ریزی شده توسط کشورمان را می توان به طور غیرمستقیم و البته در سیستم های سیاسی و نظامی به دست آورد.

جمهوری اسلامی ایران پیام خود را به محور عبری و عربی رسانده است كه انتقام از عاملان و عاملان ترور دانشمند هسته ای غیرقابل تردید خواهد بود. از سوی دیگر ، رژیم صهیونیستی ، ایالات متحده و متحدان عرب آن در تلاشند ایران را مجبور به نشان دادن یک واکنش نظامی کنند. دونالد ترامپ در آخرین روزهای حضور خود در کاخ سفید به دنبال وقایع برجسته در منطقه و ایران پیش از بایدن بود تا اتاق مانور وی در شکل دادن به سیاست خود در قبال غرب آسیا و ایران را از او بگیرد.

نصرت الله تاجیک ، سفیر سابق این کشور در اردن گفت: “ایران یک بازیگر خردمند در منطقه است و در خاک دشمن بازی نمی کند ، بلکه سعی دارد از طریق اقدامات سیاسی – دیپلماتیک وارد عمل شود ، یا اگر یک حرکت نظامی باشد ، طبیعتاً مستقیم نخواهد بود.” اما به طور غیر مستقیم منافع رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار می دهد و یا اقدام به اطلاع رسانی محورهای عبری و عربی در مورد عزم جمهوری اسلامی می کند.

نصرت الله تاجیکستان

وی افزود: از طرف دیگر گفته می شود امارات علاوه بر تعامل با رژیم صهیونیستی با این رژیم همکاری می کند و به نظر می رسد امارات و سایر کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس به دنبال این هستند که مستقیماً با سیاست خارجی ایران مخالفت نکنند. آنها به رژیم صهیونیستی تحویل داده شدند ، بنابراین دور نیست اگر ایران بخواهد پاسخی نظامی نشان دهد.


بیشتر بخوانید:

رژیم صهیونیستی در قتل فخری زاده نقش داشت


به گفته کارشناسان منطقه ، به نظر می رسد اعراب و رژیم صهیونیستی به جای جنگ کامل جنبش های آزار و اذیت را دنبال می کنند ، به نظر می رسد ایران به جای رویارویی مستقیم با صحنه خاورمیانه و بازی در زمین دشمن ، برای دستیابی به اهداف محور عبری-عربی اقدام می کند.

پایگاه های ایالات متحده در کشورهای عربی آنها را به وجد آورد

سفیر پیشین ایران “محمد حسن قدیری ابیانه” نیز درباره واکنش اعراب به ترور دانشمند هسته ای کشورمان گفت: به عنوان ریگی و جنایتکاران ». داعش برای ما ثبت شده است ، بعید به نظر می رسد که آنها در این عملیات شرکت نکنند.

مصاحبه با محمد حسن قدیری ابیانهو ، سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک

وی تأکید کرد: کشورهای عربی و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نگران انتقام ایران برای ترور شهید فخری زاده هستند. پایگاه های آمریکایی بیشتر در کشورهای عربی در سواحل جنوبی خلیج فارس وجود دارد ، هر کجا که این پایگاه ها باشند ، آنها باید نگران انتقام ایران باشند. ” ، خصوصاً از آنجا که امارات متحده عربی اخیراً روابط گسترده ای با رژیم اطلاعاتی صهیونیستی برقرار کرده است.

قدیری ابیانه افزود: علاوه بر این ، آنها عزم ایران را برای انتقام جویی برای نحوه هدایت پایگاه نظامی ایالات متحده در عراق پس از قتل شهید سلیمانی دیدند و آنها نتوانستند کاری انجام دهند.

وی افزود: طبیعتاً اعراب در تلاشند تا با محكوم كردن ایران ، با تأكید بر عزم ایران ، اتهام دست داشتن در كشته شدن یك دانشمند هسته ای را از بین ببرند. البته اگر به مقامات کشورمان ثابت شود که آنها در این قتل دست داشته اند ، انتقام گیری لازم در زمان ، مکان و روش مناسب انجام خواهد شد.

به گفته آنا ، امارات ، بحرین و کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی می کنند احساس کردند که با پیوستن به محور ایالات متحده و صهیونیست ها می توانند امنیت را برای خود بخرند و ادعاهای تل آویو و واشنگتن مبنی بر حفظ امنیت منطقه ای علیه جمهوری را فریب دهند. آنها ایران اسلامی را خوردند.

جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده است که تهران خواهان ایجاد صلح و ثبات در منطقه ، جلوگیری از حرکات تروریستی و بر هم زدن ثبات محورهای عبری ، عربی و غربی است.

صهیونیست ها در صورت تحرک داشتن مرتجع منطقه ای نامیده می شوند

سید جعفر قنادباشی ، تحلیلگر امور بین الملل گفت: “اقدام اخیر كشورهای عربی برای محكوم كردن ترور دانشمند هسته ای ایران را می توان شاهدی بر نظریه ای دانست كه عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را آسیب پذیرتر كرده است.” هر اقدامی که صهیونیست ها انجام می دهند به نام آنها خوانده می شود.

شیرینی پزی

وی افزود: صهیونیست ها نیز آسیب پذیرتر شده اند ، زیرا هرگونه حرکت خود متحرک اگر علیه ایران باشد می تواند واکنش هایی را در سرزمین های اشغالی و فراتر از آن ایجاد کند. یعنی آنها با قوانین بین المللی در خلیج فارس مخالف هستند ، اما در اراضی اشغالی پاسخی دریافت می کنند.

به طور کلی ، اقدامات این کشورها در سواحل جنوبی خلیج فارس در محکومیت ترور شهید فخری زاده به خوبی اثبات این نظریه است که آنها در صحنه عادی سازی روابط یا تصویب روند ، آسیب پذیرتر شده اند و هر گونه حرکت توسط رژیم صهیونیستی برای آنها دردسر بزرگی است. عادی سازی روابط نتوانسته است امنیت کشورهای عربی را حفظ کند.

انتهای پیام / 4033 / ص

دکمه بازگشت به بالا