برون مرزی

اسرائیل چگونه از نرم‌افزار موبایل برای جاسوسی و ‌ترور استفاده می کند؟

طبق یک وب سایت تحقیقاتی به نام “مادربرد” ، در مطالعه خود ، شرکت فناوری امنیتی UFO ، اسرائیل گروه ، یک بدافزار هک موبایل را با نام Pegasus به نام فیس بوک معرفی کرده و یک حوزه امنیتی مشابه نیز توسط مصرف کنندگان در آن مستقر شده است. ، پیام ها و سایر اطلاعات مربوط به تلفن همراه را بخوانید و به دنبال آن GPS گوشی ، به میکروفون و دوربین شخص دسترسی پیدا کنید. به همین دلیل فیسبوک از گروه UFO شکایت کرد.

ناظران معتقدند که شکایت فیس بوک درباره UFO این گروه اسرائیلی توسط عملیات گسترده جاسوسی و قتل مبتنی بر نرم افزار Pegasus که توسط شرکتی به نام فیس بوک و واتس اپ گسترده شده است ، برانگیخته شده است.

به گزارش وب سایت مادربرد ، این نرم افزار از واتس اپ و دسترسی به تلفن صدها روزنامه نگار و مدافع حقوق بشر در مادربرد خدمات امنیتی اسرائیل و ایالات متحده پخش شد. حتی برنامه های جاسوسی به دولت عربستان ارسال شده و از آنها برای جاسوسی از یامال خاشقجی ، روزنامه نگار سعودی کشته شده در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه استفاده شده است.

مادربرد می نویسد که UFO ها این نرم افزار را توزیع کرده اند و کاربران را ترغیب به کلیک بر روی لینک می کنند. UFO در بیانیه ای از خود دفاع کرد و به طور علنی و رسمی تصدیق کرد که تنها تولید کننده نرم افزارهای جاسوسی و ترور است ، اما این مورد توسط دولت های ایالات متحده و اسرائیل استفاده و اداره می شود.

سخنگوی فیس بوک گفت: “بشقاب پرنده ها مسئول حمله سایبری به فعالان حقوق بشر ، روزنامه نگاران و دیپلمات ها بودند …”

نقش فیس بوک ، واتس اپ و سایر شبکه های به اصطلاح اجتماعی مانند تلگرام در ردیابی و سرقت اطلاعات شخصی کاربران ، جاسوسی ، عملیات تروریستی (جای خود را به گروههایی مانند داعش یا منافقین) و عملیات خرابکاری (از جمله سال 1988 دعاها). 1996 ماه ژانویه و در سال 1998 نوامبر شورش ها یا 1998 آشوب ها در عراق و لبنان توسط اسناد معتبر یا از طریق همین شبکه ها آشکار شد.

2323

دکمه بازگشت به بالا