برون مرزی

چامسکی: اسرائیل تحت حمایت آمریکا استراتژی “ترور و اخراج” را دنبال می‌کند

نوام چامسکی ، متفكر و زبان شناس آمریكایی تأكید كرد كه دولتهای اسرائیل سالها در تلاش بودند كه فلسطینیان را از شهر مقدس قدس اخراج كنند و آخرین دور حملات اسرائیل برای این منظور بود. با این حال ، برای درک ریشه های تشدید تنش ها و تهدید بالقوه یک جنگ گسترده ، باید سیاست اصلی رژیم صهیونیستی مورد حمایت آمریکا برای استفاده از استراتژی های “ترور و تبعید” را برای گسترش سرزمین های خود با کشتار و آوارگی بررسی کنید. فلسطینی ها

به گزارش ترندونی ، نوام چامسکی به عنوان یکی از دقیق ترین تحلیلگران درگیری های اسرائیل و فلسطین و به طور کلی سیاست خاورمیانه شناخته می شود و صدای اصلی در جنگ برای آزادی فلسطین است.

چامسکی به سایت خبری گفت: “همیشه پیچ و تابهای جدیدی وجود دارد ، اما در کل این یک داستان قدیمی است.” از سال 1967 هر دولتی در جنگ که در اسرائیل به قدرت می رسید ، توسعه را به جای امنیت و راه حل دیپلماتیک ترجیح می داد و از ایالات متحده در سراسر جهان حمایت مادی و دیپلماتیک می کرد. روند هژمونیک جنبش اسرائیل یک هدف بلند مدت ثابت دارد. هدف خلاص شدن از خاک فلسطین و جایگزینی ساکنان یهودی به عنوان “صاحبان زمین قانونی” است که پس از هزاران سال تبعید به خانه بازمی گردند.

سیاست اسرائیل در این دوره فرصت طلبانه بود. دولت تل آویو هر زمان که ممکن باشد استراتژی های قتل و اخراج را اتخاذ می کند. اما وقتی شرایط اجازه این کار را نمی دهد ، از استراتژی های ملایم تری مانند ساخت برج مراقبت و حصار استفاده می کند. امروز ، دولت تل آویو بیش از هر زمان دیگری خانواده های فلسطینی را از خانه های خود بیرون می کند. جایی که آنها نسلها زندگی می کردند. البته همه بهانه های پوچ اخراج فلسطینی ها به نام قانون صد در صد نژاد پرستانه است.

روابط ایالات متحده و اسرائیل تا سال 1967 گرم اما مبهم بود. از سال 1967 اسرائیلی های جنگ حمایت بی سابقه آمریکا را دریافت کرده اند. پیروزی اسرائیل در سال 1967 جنگ هدیه ای عظیم به دولت ایالات متحده بود. جنگی بین اسلام رادیکال در عربستان سعودی و ناسیونالیسم سکولار در مصر وجود داشت. واشنگتن اسلام رادیکال را ترجیح می دهد زیرا تهدیدی کمتر برای سلطه آمریکا است. اسرائیل ناسیونالیسم سکولار عرب را شکست می دهد.

در چنین شرایط بین المللی ، اسرائیل آزادانه می توانست با حمایت گسترده ایالات متحده ، سیاستی را که تا امروز نیز ادامه دارد ، دنبال کند. هدف سیاسی دولت تل آویو ایجاد “اسرائیل بزرگ” است. جمعیت فلسطین در این پروژه گنجانده نشده است.

اسرائیل با نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ، بلندی های جولان را اشغال و آن را به تل آویو ضمیمه کرد. دادستان وحشتناک غزه بسیار پیچیده است. این یکی از بدترین جنایات مدرنی است که در شبکه کلاهبرداری و استدلال های جنایی انجام شده است.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ، در صحنه صحنه جنایات اسرائیل ، بر سایر روسای جمهور سابق پیشی گرفته است. رهبری یکی از بزرگترین کمک های ترامپ به اسرائیل ، رهبری توافق نامه های ابراهیم بود که توافق نامه هایی را بین اسرائیل و چندین کشور عربی رسمیت بخشید. این اقدام باعث محدودیت محدودیت کشورهای عربی در مورد خشونت و توسعه طلبی اسرائیل شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا