برون مرزی

آمریکا پس از برجام حتی یک پنی هم به ایران پرداخت نکرده است/ارمغان فاجعه‌بار نتانیاهو برای طبقه متوسط اسرائیل

در مقاله ای از واترز امروز ، پل پیلار توضیح می دهد که بیشتر مخالفت ها با جمهوری اسلامی ایران در منطقه معطوف به منزوی سازی ایران و شناسایی آن به عنوان منبع مشکلات غرب آسیاست.

وی ادامه داد: همانطور که سالها گفته ام ، این عربستان سعودی و اسرائیل هستند که در پشت صحنه جنگ پنهان علیه ایران قرار دارند. دو رقیب منطقه ای ایران در حالی که جامعه بین المللی را از نقش تل آویو و ریاض در بی ثباتی منطقه دور می کنند ، به دنبال حمایت از قدرت های فراملی هستند.

ترامپ مردی است که مبارزان علیه ایران به آن نیاز دارند

در این جنگ ، پنهان کردن اطلاعات و اخبار نادرست برای مخاطبان و انتشار این ایده که ایران یک مشکل در آسیای غربی است ، سلاح خوبی در دست رقبای تهران بود. این تاکتیک روشی قدیمی است که شبه نظامیان بارها و بارها برای هدف قرار دادن ایالات متحده و بسیاری از جبهه غرب در مرکز درگیری علیه ایران استفاده می کنند. در همین حال ، دونالد ترامپ مردی است که دشمنان ایران به آن نیاز دارند و همان افکار مبارزان را به خوبی تکرار می کند.


بیشتر بخوانید:

نتانیاهو و پمپئو به ایران متوسل می شوند

اتهامات پوچ نتانیاهو علیه ایران و حزب الله در مجمع عمومی سازمان ملل


وی در ادامه گفت ارتباط بین دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تنها می تواند رنج دنیا را افزایش دهد. مواضع سیاسی ترامپ و نتانیاهو به طور فزاینده ای در هم تنیده شده اند و این پیوند در حال بازگشت به منافع منافع هر دو سیاستمدار است. به عنوان مثال ، این توافق نامه ای برای عادی سازی روابط بین یک طرف اسرائیل و دو کشور مسلمان بحرین و امارات متحده عربی است.

البته ، روابط ترامپ و نتانیاهو فقط باعث ایجاد یک فاجعه برای طبقه متوسط ​​جامعه اسرائیل و آمریکا خواهد شد. بدیهی است که نتانیاهو از نامزدی ریاست جمهوری که بتواند از او به عنوان عروسک بازی کند استفاده خواهد کرد. مخالفت ترامپ با به اصطلاح توافق هسته ای با ایران و دروغ وی در مورد دارایی هایی که این توافق به ایران داده همان روندی است که نتانیاهو می خواهد.

به عنوان مثال ترامپ به جهانیان گفت ایالات متحده در توافق با شورای امنیت سازمان ملل حدود 100 تا 150 میلیارد دلار به ایران اختصاص داده است. دارایی های USD و 1.7 میلیارد دلار. دلار آمریکا وجه نقد ، در حالی که ایالات متحده یک پنی به ایران نداد. فقط دارایی های منجمد شده خود ایران در خارج از کشور است و مقدار پول نقد به توافق قبلی بین دولت پهلوی و ایالات متحده برای خرید هواپیما برمی گردد.

سیاست ترامپ در قبال ایران دقیقاً همان چیزی است که اسرائیل به نظر می رسد. ترامپ به وضوح شراب اسرائیلی نوشید و قدرت شمارش تصمیم سیاسی را از دست داد. به همین دلیل است که می توان ترامپ را با زامبی در دست اسرائیل و به ویژه نتانیاهو مقایسه کرد ، بنابراین نتانیاهو لحظه ای دریغ نمی کند که بگوید حمایت ترامپ از اسرائیل روشن است.

انتهای پیام / 4106/4155 /

دکمه بازگشت به بالا