برون مرزی

وزیر اسرائیلی: بازگشت بایدن به برجام می‌تواند به جنگ ایران و اسرائیل منجر شود

در پاسخ به جو بایدن ، نامزد دموکرات ریاست جمهوری در سال 2020. در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در مورد برجام ، سیاسی ، Tsahi Hengbi ، وزیر همکاری منطقه ای اسرائیل گفت که بایدن مدت ها بود که صریحاً اظهار داشت که برخلاف بایدن به توافق هسته ای باز خواهد گشت. ایران و اسرائیل آواز خواندند.

وی در ادامه گفت که بوریام از نظر نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیلی “اشتباه” بود.

یک مقام صهیونیستی گفت هدف ترامپ از توافق با ایران متفاوت است زیرا “این توافقی خواهد بود که از طریق تحریم های فشار حداکثر حاصل خواهد شد”.

زو هاسر ، رئیس کمیته جنگ و روابط خارجی کنست اسرائیل ، روز پنجشنبه به رادیو ارتش گفت: “من فکر می کنم حتی اگر توافق هسته ای با ایران احیا شود.” [توافق] اولی بهتر خواهد بود. این یک توافق نامه جامع است که از نظر منافع جهان آزاد ، شاهد خلأهای مهمی در آن هستیم.

هاسر استدلال کرد که خاورمیانه با زمانی که بایدن در سال 2016 ریاست جمهوری را ترک کرد متفاوت است.

وی گفت: این خاورمیانه است ، جایی که ایران خطرناک تر شده و فناوری و سلاح ها دقیق تر و کشنده تر شده اند. این نه تنها برای اسرائیل بلکه برای همه جهان نیز یک مشکل است.
هاسر با اشاره به اینکه روشهای دستیابی ترامپ و بایدن برای رسیدن به توافق متفاوت است ، گفت: نتیجه این تلاشها بیش از هر چیز دیگری مهم است. او پرسید: “اینطور است؟” [بایدن] ایران را محدود کرده و از دستیابی آن به سلاح هسته ای جلوگیری کنید؟

یک مقام صهیونیستی گفت برجام برای “جلوگیری از تولید سلاح های هسته ای ایران” کافی نیست.

وی آنچه را دسترسی ایران به سلاح های هسته ای خواند ، شروع مسابقه تسلیحاتی دانست و گفت عربستان سعودی ، ترکیه و مصر نیز سلاح های هسته ای تولید می کنند.
در این رابطه ، وی گفت: هیچ کس رفتار ایران را نمی بیند. این بی ثباتی در خاورمیانه است و آنها فکر می کنند درست است که بگذاریم ایران پیروز شود. نه آمریکایی ها و نه اسرائیلی ها اجازه تشکیل ایران هسته ای را نمی دهند.

23311

دکمه بازگشت به بالا