برون مرزی

روسیه از اقدامات تازه در وین برای بازگشت آمریکا به برجام خبر داد

دیمیتری پولیانکی روز چهارشنبه در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: “من فکر می کنم اکنون همه چیز روشن است که ایالات متحده نامه اولیه خود را مبنی بر اینکه مکانیسم ماشه فعال شده است پس گرفته است.”

او ادامه داد: همه ما می دانستیم که مکانیزم ماشه فعال نشده است و این فقط تصور دوستان آمریکایی ما بود. ما در این مورد سر و صدا نکردیم ، امیدواریم که آنها واقعاً اهمیت باریام را درک کنند. ما فکر می کنیم این یک گام بسیار منصفانه و منطقی است.

نماینده روسیه در سازمان ملل افزود: ایران اقدامات مختلفی را انجام داده است كه می تواند علیه بوریاما تفسیر شود. همانطور که می دانید ایران اولین کسی نبود که این اقدامات را آغاز کرد. آنها این کار را در پاسخ به خروج آمریکا از توافق تحریم ها انجام دادند.

پولیانسکی گفت: “بنابراین ایران به این اقدامات پاسخ داده است.” ما همچنین به ایران و آژانس های بین المللی اطمینان می دهیم که همه این اقدامات توسط ایران قابل لغو است. در این راستا ، ما از نتایج سفر اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران بسیار دلگرم شده ایم. با کمی اعتماد به نفس برگشت. به همین دلیل است که ما اکنون بسیار خوش بین هستیم. ما معتقدیم که اوضاع کاملاً کنترل شده و پایدار است. با این حال ، هیچ کس نباید اقدام غیرمسئولانه ای انجام دهد.

وی گفت: “ما باید از روند بازگشت ایالات متحده به شورای امنیت سازمان ملل آگاه باشیم ، زیرا هیچ فرآیند خودكاری در این مورد وجود ندارد.” این کمپین باید توسط شرکت کنندگان در برجام تصمیم گیری شود. فکر می کنم این اتفاق در وین رخ می دهد.

سفیر روسیه در سازمان ملل بحث درباره اینکه چه کسی گام اول را برمی دارد “غیرسازنده” خواند و گفت: روش های مختلفی وجود دارد که اطمینان حاصل کند ایالات متحده به شورای امنیت سازمان ملل برگردد و موقعیت ایران را به خطر نیندازد. روش هایی برای این کار وجود دارد.

پولیانسکی خاطرنشان کرد: همکاران ما در وین در حال آماده سازی سناریوهای بازگشت هستند. به نظر من ، مهمترین چیز در این مرحله پرهیز از هرگونه شعارها و تحریکات التهابی است که می تواند روند را تضعیف کند ، که به نظر ما بسیار مثبت است.

وی گفت: “بنابراین بیایید صبر کنیم و ببینیم ، و امیدواریم که در آینده نزدیک دانش رضایت بخشی درباره چگونگی انجام این کار داشته باشیم.”

معاون فرستاده روسیه در سازمان ملل گفت: “از نظر ما ، چنین جلسات اروپا و ایالات متحده مشكلی ندارند زیرا آنها متحدان و حق این كار هستند.” آنها شغل دارند.

وی گفت: “نباید زیاد در مورد آن بحث شود. ما در مورد آنچه در برجام نیویورک می گذرد اختلاف نظر داریم ، گرچه ممکن است اختلافات جزئی وجود داشته باشد.”

وی گفت: “ما کشورهای مختلفی هستیم و متفاوت کار می کنیم.” اما اتفاق نظر کلی وجود دارد. به همین دلیل ما حسادت نداریم که بعضی از کشورها در مورد برخی جلسات بدون ما بحث کنند.

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: “ما می دانیم که جلسات بیشتری با ما برگزار می شود و اطمینان داریم که تصمیمات با مشارکت کامل ما اتخاذ می شود.”

311311

دکمه بازگشت به بالا