برون مرزی

بنت: پگاسوس برای مقابله با جرم و جنایت است، نه برای شکار اسرائیلی‌ها

نخست وزیر اسرائیل گفته است که جاسوسی پلیس از تلفن های اسرائیلی با استفاده از بدافزار Pegasus برای پلیس بسیار خطرناک است.

به گزارش ترندونی، دفتر نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از آغاز تحقیقات درباره ادعاهای جاسوسی پلیس از طریق تلفن های اسرائیل خبر داد، اعلام کرد که «موارد گزارش شده در صورت صحت، بسیار خطرناک هستند».

وی افزود: پگاسوس و ابزارهای مشابه در مبارزه با تروریسم و ​​جنایات خطرناک بسیار مهم هستند. با این حال، هدف آنها شکار اسرائیلی ها نیست.

رسانه های اسرائیلی می گویند پلیس اسرائیل از برنامه پگاسوس برای جاسوسی حتی از شهروندان عادی استفاده می کند.

به گزارش روزنامه عبری Kalklist، پلیس اسرائیل از برنامه پگاسوس برای جاسوسی از اعضای جنبش پرچم سیاه استفاده کرد که باعث اعتراضات علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل شد.

بر اساس این گزارش، پلیس رژیم همچنین از این برنامه برای جاسوسی از شهرداران و بستگان اعضای کنست و همچنین کارمندان شرکت های دولتی، متهمان جنایتکار و شهروندان عادی بدون حکم قضایی استفاده کرد.

کالکلیست نوشت: پلیس رژیم صهیونیستی همچنین از برنامه پگاسوس برای نفوذ به تلفن های شهروندان عادی برای جمع آوری اطلاعات غیر مرتبط با تحقیقات جنایی و تخلفات استفاده کرده است.

در همین راستا پلیس رژیم صهیونیستی این گزارش را تکذیب کرد و مدعی شد که طبق قوانین تعیین شده از سوی طرف های ذیربط، طبق قانون و رای دادگاه عمل کرده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا