برون مرزی

پوتین حال اسرائیل را هم گرفت

به گزارش جروزالم پست، وزارت دادگستری روسیه در دستوری خطاب به آژانس یهود که در اوایل هفته جاری در قالب نامه ای برای این آژانس ارسال شد، اعلام کرد که تمامی فعالیت های آنها در خاک روسیه را ممنوع می کند.

به نوشته این روزنامه، دستور تعلیق فعالیت آژانس یهود در مسکو عمدتا به دلیل تنش بین روسیه و رژیم صهیونیستی بر سر جنگ اوکراین بوده است. صهیونیست ها در هفته های اخیر از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین حمایت کرده اند.

این روزنامه صهیونیستی گمانه زنی کرد که این تصمیم مهاجرت یهودیان از روسیه به سرزمین های اشغالی را به میزان قابل توجهی کاهش و حتی متوقف می کند. دستور مسکو برای تعلیق آژانس یهود، اکثر خطوط هوایی اسرائیل به روسیه را تعطیل کرده است.

وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه را غیرقابل قبول خواند و از این رژیم خواست فورا این حملات را متوقف کند.

جامعه یهودی روسیه در مصاحبه با جروزالم پست اعلام کرد که دستور تعلیق فعالیت آژانس یهود در روسیه باعث شد بسیاری از یهودیان ساکن در این کشور احساس خطر کنند و دستگیر شوند. مقامات آژانس یهود می گویند یهودیان روسیه احساس می کنند که پرده ای آهنین بر روی آنها کشیده شده است.

فعالیت اصلی آژانس یهود در روسیه تسهیل مهاجرت یهودیان به سرزمین های اشغالی و اسکان آنها در فلسطین است. این آژانس در 30 سال گذشته نقش مهمی در مهاجرت یهودیان از روسیه به فلسطین داشته است.

311311

دکمه بازگشت به بالا