عمومی

کارلوس ترک عادت نکرده است

تیم ملی ایران امروز به مصاف سنگال می رود که پیروزی مقابل اروگوئه می تواند بخش زیادی از دلایل انتخاب سرمربی جدید تیم ملی را توجیه کند.

بر اساس ترندونی و به نقل از تمرین سومآنقدر او را می شناسیم که حتی از ریش سفیدی که روی صورتش است می توان از بسیاری از موقعیت ها و نگرانی های این روزها مطلع شد. او در روز بازی با اروگوئه با لباس ورزشی و چهره ای نتراشیده با وجود همه تشریفات بازی های ملی در کنار زمین حاضر شد. آنچه در این سالها کمتر از او می دانستیم؛ مگر اینکه کارهای مهم تری برای انجام دادن داشته باشد.

مشخص است که او نه زمان کافی برای ساخت تیمی دارد که بتواند یکی از شانس های صعود به مرحله بعد باشد و نه می تواند برای این فرصت محدود بهانه بیاورد. به همین دلیل همانطور که خودش می گوید قصد دارد از ثانیه های این مینی کمپ برای دفاع از عزت فوتبال ایران در بدترین حالت استفاده کند.

گزارش ها از اردوی اتریش حاکی از آن است که سرمربی پرتغالی بیش از 10 ساعت در روز برای آماده سازی تیم و آنالیز حریفان وقت صرف کرده است و این به حساب ساعت هایی نیست که در کنار بازیکنان در زمین سپری می کند.

او این عادت را ترک نکرد و همچنان وسواس عجیبی در پرداختن به چیزهای کوچک دارد، به طوری که حتی کمبود وقت هم باعث نشد که این عادت دیرینه را ترک کند و حتی به گفته برخی بازیکنان حاضر در اردو، حساسیت زیاد شد، کم نشد.. (گفته می شود در روز اول حضورش در اردوی اتریش، قطر تیرک دروازه ها مشکل داشت و تا رفع مشکل برای تمرین سوت نزد.)

خبر عجیب آخرین اردوی تیم ملی در گرمای 40 درجه قطر قطعا به گوش او رسیده و شاید به همین دلیل می خواهد با هرچه بهتر شدن این اردو اختلافات خود را با سرمربی قبلی نشان دهد. ممکن است در نزدیکی آلپ..

به هر حال انگیزه شرکت در بزرگ ترین و شگفت انگیزترین کارناوال ورزشی جهان برای چهارمین بار افتخار بسیار ارزشمندی بود که فردی با این حد از جاه طلبی نمی توانست به سادگی و بی تفاوتی از کنار آن بگذرد. در رفتار و بیانیه خود انعطاف بیشتری داشته باشید.

گذاشتن آن پست معروف در صفحه شخصی اش از فضای صمیمی رختکن تیم ملی، اگرچه شاید از نظر حرفه ای توجیهی نداشته باشد، اما در کل ارزش داشت و نمی توان او را به تنهایی مقصر دانست. در واقع اگر کارلوس کی روش با همه جذابیت ها و افتخاراتش به نسل کنونی تیم ملی ایران که بیشترین نقش را در ایجاد آن داشت اعتقاد راسخ نداشت، هرگز پیشنهاد هدایت این تیم را نمی پذیرفت. حتی اگر این پیشنهاد از طرف خانواده باشد.

فراموش نکنیم که با گذشت دو سال، برخی از رسانه های داخلی همچنان آلکنو را به خاطر قبول هدایت تیم ملی در المپیک سرزنش می کنند. این طیف از منتقدان سرمربی سرشناس جهان معتقدند که او می خواست زودتر در بازی های المپیک شرکت کند.

برد مقابل یکی از قدرتمندترین تیم‌های اروگوئه در سال‌های اخیر و عملکرد قابل قبول تیم ملی تنها در چند جلسه نشان داد که هنوز می‌توان به درایت پرتغالی ۷۰ ساله یا به عبارتی دیگر تکیه کرد. ، هنوز هم می توانید برای او بازی کنید.نقش او حرفه ای نیست.نقشی در بازی مافیایی که با درک درست قوانین بازی و تجزیه و تحلیل ماجراهای روز تیمش را به بهترین شکل ممکن جلو می برد.

برای دیدن مهمترین دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن شاگردانش کافی است به همان کلیپی که همزمان با تایید صلاحیت مهدی تاج در صفحه شخصی خود گذاشته بود برگردیم. اینکه او در استفاده از کلمات کلیدی و تحت تاثیر قرار دادن بازیکنانش در سال‌های حضور در کنار سر الکس فرگوسن و تجربه فضای بزرگ‌ترین رختکن جهان به مرز مهارت رسید. نشان مقاومت شدید رامین رضاییان در برابر سرسختی مهاجمان بی امان اسپانیایی برای عبور دادن توپ از روی خط دروازه همچنان در راهروی فدراسیون و مرکز ملی فوتبال و مجموعه پک آویزان است. تصویری که بهترین نمونه ممکن از روحیه سلحشوری بازیکنان تیم ملی در آن مسابقه است. شجاع در بازی بین المللی اخیر مقابل اروگوئه، دو بار در مقابل تکل های وحشیانه سوارز و والورده سرش را روی توپ گذاشت تا تیم ملی دروازه را تهدید نکند.

به این ترتیب و با در نظر گرفتن تمامی توضیحات بالا، شاید هر فرد دیگری به جای حاج صفی، طارمی، جهانبخش، انصاری فرد، عزت اللهی و… تمایل خود را برای بازگشت سی کیو روی نیمکت تیم ملی پنهان نکرده باشد. جام جهانی. برای رسیدن به خواسته خود حتی با وزیر ورزش هم به دیداری محرمانه رفتند و در فضای تیم ملی به بحث هایی که قبلاً نادر بود می زدند.

در واقع باید بپذیریم که این نسل از ملی پوشان فعلی مهمترین و بهترین دوران فوتبال خود را در این 9 سال در عرصه ملی تجربه کرده اند که در تاریخ فوتبال ایران بی نظیر بوده است. سرمربی، به عبارتی موقعیت فعلی خود را مدیون او هستند و به جز کارلوس نمی توانند به کسی اعتماد کنند. (البته در این مورد بحث های زیادی وجود دارد، زیرا اگر بخواهیم با دقت و منطق به موضوع نگاه کنیم، می توان گفت که مارک ویلموتس با تمام انتقاداتی که به او وارد شده، قربانی این اعتیاد بزرگ بوده است. )

برد مقابل اروگوئه با همه ستاره ها ایده آل ترین اتفاق برای کی روش در حال حاضر بود. او خیلی زودتر از آنچه تصور می کرد جواب اعتماد را از شاگردانش دریافت کرد. اکنون کمتر شاهد انتقاد از میانگین سنی بالای تیم ملی هستیم، اما کی روش در پاسخ به این انتقاد به نکته معتبری اشاره می کند. او معتقد است که قانون پس از همه‌گیری برای افزایش تعداد جایگزین‌ها، این کمبود را کمتر از همیشه نمایان می‌کند.

کی روش امروز در یکی از نکات مهم دوران سرمربیگری خود در تیم ملی ایران، تیمش را مقابل شاگردان الیو سیسه در موشن اینوست آرنا به میدان خواهد برد. تیمی منسجم متشکل از ستارگان مطرح باشگاه های اروپایی، مبارزه با آنها را می توان آخرین آزمون جدی تیم ملی ایران پیش از دیدار مقابل انگلیس در جام جهانی دانست.

نکته جالب این است که سنگالی ها در 15 بازی اخیر خود فقط یک بار شکست خورده اند و آن یک شکست در زمان کی روش در مصر رقم خورد. آنها و مصر با سه بازی حساس (فینال جام ملت های آفریقا و مقدماتی جام جهانی) ناگهان به دشمنان قسم خورده تبدیل شده اند.

اگرچه نتیجه بازی امروز مقابل سنگال نمی تواند معیار خوبی برای تعیین تکلیف تیم ملی باشد، اما در عین حال نباید هزینه بالایی را که اسکوچیچ برای شکست مقابل الجزایر در دیدار دوستانه پرداخت کرد را فراموش کرد. کی روش هرگز اشتباه اژدها را مرتکب نخواهد شد و با قدرت کامل و احتمالاً با ترکیبی متفاوت نسبت به دیدار اروگوئه به مصاف قهرمان آفریقا خواهد رفت تا سطح اعتماد بین خود و نیروهایش را تا حد ممکن بهبود بخشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا