استان ها

جهش بزرگ در ایجاد خانه‌های بهداشت، بعد از انقلاب/ وجود ۴۳ بیمارستان در استان کرمان

ترندونی/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ۴۳ بیمارستان در سطح استان و بیش از ۵۵۰۰ تخت فعال در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان داریم.

دکترمهدی احمدی نژاد شامگاه ۱۷ بهمن ماه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه کرمان اظهار کرد: با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزو هشت دانشگاه برتر و تیپ یک کشور است که مرجعیت علمی در جنوبشرق را به عهده دارد و چند دانشگاه را از جمله بم، جیرفت، ایرانشهر، زاهدان، رفسنجان و دانشکده سیرجان را به عنوان زیرمجموعه علمی خود پوشش می دهد.

وی افزود: علی رغم اینکه دانشگاه های مذکور به صورت مستقل عمل می کنند و عملکرد خوبی دارند، اما مرجعیت علمی منطقه به عهده دانشگاه علوم پزشکی کرمان سپرده شده است.

احمدی نژاد بیان کرد: ۱۰۳۸ نفر عضو هیئت علمی و بیش از ۹۰۰۰ نفر دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حال آموزش هستند و همکاران ما در مراکز بهداشتی و خدمات جامع سلامت شهری و روستائی به مردم خدمات ارائه می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه گفت: ۴۳ بیمارستان در استان کرمان داریم که شامل بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی، خیریه، تامین اجتماعی، نظامی و خصوصی هستند که خدمات درمانی را به بهترین شکل به مردم استان ارائه می دهند و بیش از ۵۵۰۰ تخت فعال در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان داریم. ضمن اینکه کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی نیز فعال هستند.

وی افزود: در سال های اخیر شاهد رشد عجیبی در جنوب استان کرمان بوده ایم و خوشبختانه در منوجان بیمارستان داریم و در کهنوج بیمارستان کاملا مجهزی به مردم خدمات می دهد و سیر این اقدامات ادامه دارد.

احمدی نژاد اظهار کرد: یکی از جهش های خیلی بزرگی که بعد از انقلاب داشتیم، در حوزه بهداشت بوده و در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی کرمان قریب به ۹۲۲ خانه بهداشت داریم که توسط بهورزان به مردم خدمات رسانی می شود و ۲۲۰ مرکز جامع خدمات سلامت شهری داریم.

وی با اشاره به انجام ۷۳ مورد پیوند کبد، ۴۴۱ مورد پیوند مغز و استخوان و ۷۶۳ مورد پیوند قرنیه در استان کرمان گفت: ۴۳۶ مورد کاشت حلزون در استان انجام شده که این عمل برای کودکانی که از نعمت شنوایی محروم هستند به صورت رایگان در کشور صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه تصریح کرد: اگر وضعیت پزشکی استان را منصفانه نگاه کنیم، تا سال های گذشته انجام خیلی از اعمال و خدمات برای مردم آرزو بود اما اکنون خیلی پیشرفت کرده و خیلی از مشکلات مادرزادی قلبی به صورت جراحی بسته در کرمان انجام و اسکن های پیشرفته صورت می گیرد.

وی ادامه داد: امروز اولین دستگاه آنژیوگرافی دولتی در بیمارستان افضلی پور راه اندازی شد تا مردم با تعرفه های دولتی از خدمات این مجموعه استفاده کنند و ما در منطقه حرف های بسیاری برای گفتن در حوزه پزشکی داریم.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش درباره عدم راه اندازی بیمارستان در برخی شهرهای کوچک اظهار کرد: برای راه اندازی بیمارستان ها باید جمعیت استاندارد باشد و در شهداد این مسئله محقق نشد.

وی با بیان اینکه مراجعه مردم به متخصص باید از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده صورت بگیرد، افزود: دسترسی به متخصص شاید در جاهایی مشکلاتی هم ایجاد کند؛ متاسفانه شاهد هستیم بعضا بیمار برای یک سرماخوردگی ساده به متخصص مراجعه می کند در حالی که در بسیاری از کشورهای دنیا برای درمان سرماخوردگی، توصیه به مصرف مرکبات و استامینوفن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بخش پایانی سخنانش درباره تولید دارو در کشور گفت: بسیاری از داروها تولید داخل هستند و گاهی صحبت هایی می شود که بعضا دارو کمیاب می شود. داروها مشابه دارند و استفاده از داروهای جایگزین مشکلات را حل می کند.

وی افزود: برای جلوگیری از مشکلات مردم طرح دارویار را اجرا خواهیم کرد که در صورتی که مراجعه کردند و دارو نبود، به آنها اطلاع می دهند کجا یافت می شود و اگر دارو در استان نبود، مشابه آن به مردم معرفی می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا