استان ها

۱۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در پیک ۱۴۰۱، وارد مدار استان کرمان می‌شود

ورود 100 مگاوات انرژی تجدیدپذیر به زنجیره استان کرمان در پیک سال 1401

ترندونی/ کرمان رئیس SATBA بیان کرد: 100 مگاوات انرژی تجدیدپذیر در استان کرمان برای رسیدن به زنجیره بهره برداری در ساعات پیک سال 1401 تغذیه می شود و بخش قابل توجهی از کل 500 مگاوات نیروگاه در اختیار کشور است.

محمود کمانی ظهر امروز ۱۴ بهمن ماه در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر و پاک برای بهینه سازی و ارتقای بهره وری صحبت کرد و گفت: استان کرمان هم اکنون ۷۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر دارد.
معاون وزیر نیرو از برنامه دولت برای احداث نیروگاه 10 هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد و گفت: تلاش می‌شود با هدف حفظ منابع فسیلی و آبی و کاهش آلودگی، برق کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود.
وی با بیان اینکه راه های مختلفی برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر وجود دارد، گفت: در حال حاضر سرمایه گذاران آماده ساخت 93 هزار مگاوات هستند که 43 هزار مگاوات آن را تفاهم نامه امضا کرده ایم.
کمانی همچنین به آمادگی صنایع بزرگ خودگردان برای در نظر گرفتن توسعه انرژی های تجدیدپذیر در لایحه بودجه 1401 اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه وزارت صمت و نیرو نشان دهنده ساخت 10 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر است که در سال 2000 انجام شد.
وی افزود: محدودیت‌های قبلی صادرات انرژی‌های تجدیدپذیر برداشته شده و ساخت این نیروگاه‌ها برای مجتمع رمزارز الگوی دیگری برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است.
رئیس ساتبا در ادامه سخنان خود گفت: حدود 550 هزار واحد مسکونی را پیش‌بینی کرده‌ایم و این امر باعث می‌شود افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی بتوانند به مدت 20 سال از محل منابع ساخت نیروگاه‌های خانگی نیاز خود را تامین کنند. و استان کرمان این منطقه نوآورانه بود.
وی اجرای موفقیت آمیز این برنامه ها را مستلزم رفع موانع عنوان کرد و گفت: تسهیل در صدور مجوز و تحویل زمین و همکاری لازم.
رئیس ساتبا درباره برون سپاری شرکت ها نیز گفت: استان باید به سمت شرکت های بالای 10 مگاوات نیروگاه حرکت کند و از این طریق از پراکنده کاری جلوگیری شود.
وی گفت: تولید برق از پسماندهای شهری یکی از منابع تولید برق است که برای همکاری شهرداری ها و سالمندان حائز اهمیت است.
معاون وزیر نیرو همچنین از احداث نیروگاه های تولید تجهیزات انرژی های تجدیدپذیر در کشور و استان خبر داد.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا