اقتصادی

جزئیات طرح آزمایشی جدید بنزین در کیش

به گفته مسئولان منطقه آزاد کیشو، طرح جدید بنزین که قرار است در این جزیره به صورت آزمایشی اجرا شود، تغییری در قیمت بنزین ایجاد نمی کند، بلکه به ازای هر کارت ملی 20 لیتر بنزین می دهد.

به گزارش ترندونی، در روزهای اخیر خبرهای مختلف و بعضا ضد و نقیضی درباره لغو سهمیه بندی بنزین یا آزادسازی قیمت آن در مناطق آزاد کیش و کاشم منتشر شده که البته به طور رسمی تایید نشده است. اما آخرین توضیحات شمسیان، معاون سازمان منطقه آزاد کیش نشان می دهد که این جزیره در حال اجرای پروژه بنزین، اما به شکلی دیگر است.

به گفته وی، در جزیره کیش این طرح در مرحله اول باید اجرا شود و صرفاً به صورت آزمایشی است، در حالی که در سایر مناطق پس از رفع مشکلات احتمالی اجرا می شود.

به گفته وی، تاکنون هر شماره دولتی کارت سوخت دارد و به آن سهمیه بنزین تعلق می گیرد، گفت: در این طرح به هر کارت دولتی 20 لیتر بنزین تعلق می گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: وضعیت قیمت بنزین چه یارانه ای و چه رایگان تغییری نمی کند. بنابراین بنزین یارانه ای 1500 و 3000 عوارض رایگان تعلق می گیرد، اما به جای دریافت کارت سوخت با پلاک، به هر کارت ملی که ساکن ایران است و ایران را ترک نکرده و 20 سال در کیش زندگی کرده است، ماهانه 20. لیتر معادل بنزین است.

وی همچنین با اشاره به اینکه سهمیه خودروهای عمومی – تاکسی و تاکسی اینترنتی – تغییر نمی کند، خاطرنشان کرد: وضعیت بنزین برای همه مصارف خودروهای دیزلی تغییر نمی کند، اما خانواده آنها نیز در نظر گرفته می شود. و مثل بقیه سهمیه بگیریم.

پیش از این سخنگوی دولت توضیح داده بود که اساس این طرح این است که در صورت اعطای یارانه و دریافت آن، این مبلغ مستقیماً به جیب مصرف کنندگان غیر بنزینی می رود. تا پیش از این، بنزین توسط مالکان خودرو در بین مردم توزیع می شد که مدلی ناعادلانه بود. زیرا برخی افراد اساساً ماشین ندارند و هیچ چیزی برای آنها در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا