عمومی

آخرین خبرها از طرح جوانی جمعیت/برای ساخت خانه‌ها کمبود زمین داریم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بهزاد شاکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به آخرین جزئیات ساخت خانه در قالب طرح جوانی جمعیت در لرستان، اظهار داشت: تعهد اداره کل راه و شهرسازی دراین‌رابطه تأمین زمین برای خانواده‌های سه فرزندی، چهار فرزندی و بالاتر است.

وی عنوان کرد: ما موظف هستیم به هر کسی که فرزند سومش از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده، یک قطعه زمین اختصاص دهیم، از خانواده‌های دارای سه فرزند مبلغ ناچیزی تحت عنوان آماده‌سازی اخذ می‌شود، اما برای چهار فرزندی‌ها و بالاتر کاملاً رایگان است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تا کنون ۱۳ هزار و ۱۷۶ نفر متقاضی دریافت زمین در لرستان بوده‌اند، گفت: برای ساخت خانه برای این تعداد متقاضی، حدود ۷۰۰ هکتار زمین نیاز است.

شاکرمی، ادامه داد: با کمبود زمین در استان مواجه هستیم و اگر این مشکل وجود نداشت، امروز زمین برای این ۱۳ هزار و ۱۷۶ متقاضی تأمین شده بود.

وی با تأکید بر اینکه مردم تأمل کنند، صبر داشته باشند، بیان داشت: در آینده باید طرح تهیه شود، آماده‌سازی صورت گیرد، زمین‌ها تفکیک شوند، سند برایشان صادر شود و این اراضی را به مردم واگذار کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه بااین‌وجود تا کنون ۲۷۳ قطعه زمین را به متقاضیان اختصاص داده‌ایم، گفت: این میزان زمین در سه شهرستان به متقاضیان واگذار شده است.

شاکرمی، تصریح کرد: ۱۷۳ قطعه زمین را در بروجرد، ۲۶ قطعه زمین در پلدختر و ۶۴ قطعه زمین را در الیگودرز تا کنون واگذار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برنامه داریم که اگر تفکیک زمین‌ها صورت گیرد و آماده‌سازی‌ها انجام شود، تا پایان سال و عید مقدار زیادی زمین را به متقاضیان واگذار کنیم.

دکمه بازگشت به بالا