جامعه و خانواده

تشدید بارش در ۱۱ استان/ افزایش ارتفاع موج در شمال و جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش فعالیت سامانه بارشی در 11 استان، بارندگی در 18 استان و افزایش ارتفاع امواج در شمال و جنوب کشور هشدار داد.

به گزارش ترندونی سازمان هواشناسی هشدار داد نارنجی وی از افزایش فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و رعد و برق همراه با احتمال تگرگ، برف در ارتفاعات، وزش باد شدید موقتی در مناطق غبارآلود و کاهش محسوس دما خبر داد.

این مخاطرات روز چهارشنبه (20 آبان) جنوب شرق لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، غرب و جنوب اصفهان، پنج شنبه (21 آبان) شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب استان رخ داده است. اصفهان. بوشهر، فارس، یزد، شمال و غرب کرمان، خراسان رضوی و جمعه (23 آبان) در جنوب در فارس، جنوب بوشهر، غرب هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی.

این خطرات عبارتند از رواناب، طغیان جاده، بالا آمدن سطح رودخانه، سیل در مناطق حساس، رعد و برق، اختلال در جاده، احتمال رانش زمین، آسیب به سازه های موقت، تاخیر پرواز و لغو احتمالی. ، و آسیب به صنعت کشاورزی.

برای کاهش خسارات احتمالی، پرهیز از تردد و اسکان در کنار جاده ها، پرهیز از کوهنوردی و حرکت عشایری، بازگشایی پل ها و پل ها، احتیاط در تردد در خارج از شهر، بررسی استحکام سازه های موقت، علائم تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، تسریع در کاشت او فصل پاییز را توصیه می کند.

علاوه بر این، این سازمان هشدار داد رنگ زرد وی از ادامه فعالیت سامانه بارشی، رگبار، رعد و برق، تگرگ، احتمال برف در ارتفاعات، وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد همراه با افزایش گرد و غبار و ادامه افت نسبی دما خبر داد.

این حوادث روز چهارشنبه (20 آبان) در شمال بوشهر، ایلام، لرستان، شمال غرب فارس، اصفهان، قم، خراسان رضوی، شمال غرب یزد، شمال خراسان جنوبی، جنوب مرکزی، گیلان و مازندران در روز پنجشنبه (21 آبان) خوزستان رخ داد. لرستان شرقی، اصفهان، خراسان جنوبی، سمنان، خراسان شمالی، جمعه (23 آبان) شرق اصفهان، فارس، بوشهر، هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، شنبه (23 آبان) گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان، سمنان، خراسان رضوی، هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یکشنبه (24 آبان) در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی.

در این شرایط جوی احتمال جاری شدن آب، لغزندگی جاده ها، اختلال در رفت و آمدهای بین شهری به ویژه هنگام عبور از گردنه های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، احتمال سیلابی محدود جاده، بالا آمدن سطح آب رودخانه، احتمال خسارت وجود دارد. از این رو سازمان هواشناسی توصیه می کند در سفرهای خارج از شهر، با احتیاط کوهنوردی و سفرهای عشایری، برای تسریع در کاشت محصولات پاییزه و برداشت محصولات آماده، مراقب باشید.

این سازمان در هشدار زرد دیگری نسبت به وزش باد با ارتفاع موج 1 تا 1.5 متر در نواحی ساحلی و تا 2 متر در سواحل همراه با بارش باران و رعد و برق هشدار داد.

این وضعیت آب و هوای روز جمعه (23 آبان) در خلیج فارس، مناطق ساحلی و دورافتاده استان های بوشهر و هرمزگان، شنبه (23 آبان) در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دورافتاده بوشهر و هرمزگان و یکشنبه (24 آبان) شرق خلیج فارس و غرب منطقه ساحلی تنگه هرمز و دور از سواحل هرمزگان و بوشهر دور از انتظار نیست.

این خطرات می تواند منجر به آسیب به تورها و قفس های ماهیگیری، اختلال در ترافیک تفریحی و کشتی های سبک و آسیب به تاسیسات دریایی شود.

توصیه سازمان هواشناسی به منظور کاهش خسارات احتمالی، محدود کردن سفر دریایی با شناورهای سبک و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب در فعالیت‌های دریایی است.

این سازمان در روزهای شنبه و یکشنبه (24 و 25 آبان ماه) در دریای خزر، در سواحل و مناطق دورافتاده هشدار وزش باد با ارتفاع موج 1 تا 1.5 متر در مناطق ساحلی و تا 2.5 متر در فضای باز را ادامه می دهد. وی از سواحل استان های گیلان، مازندران و گلستان گزارش داد.

این خطر می تواند منجر به آسیب به تورها و قفس های ماهیگیری، غرق شدن کشتی های تفریحی و کشتی های سبک و آسیب به تاسیسات دریایی شود.

برای به حداقل رساندن خسارات احتمالی، سرویس ملی هواشناسی معتقد است که رعایت محدودیت‌های سفر دریایی با کشتی‌های سبک و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب در فعالیت‌های دریایی ضروری است.

به گزارش ترندونی، هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی می کند که پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه داشته باشد. هشدار نارنجی به منظور آماده سازی امکانات مسئول برای مقابله با یک پدیده مضر است. هشدار رنگ زرد این بدان معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که می تواند در سفر و انجام کارهای روزانه اختلال ایجاد کند. این هشدار قصد دارد مردم را آگاه کند که باید برای رویارویی با یک پدیده جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول است آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا