جامعه و خانواده

بارش باران و وزش باد شدید در تهران و اغلب استان‌ها

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه زرد نسبت به سامانه بارشی از امروز (11 فروردین) تا جمعه (14 فروردین) در بیشتر استان‌های کشور، احتیاط و احتیاط را در سفرهای طولانی مدت، توقف نکردن در کنار رودخانه‌ها و احتیاط در تردد از جاده‌ها توصیه کرد. ..

به گزارش ترندونی، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه زرد برای سامانه بارشی منتهی به امروز سه شنبه (11 فروردین) و جمعه (14 فروردین) اعلام کرد: بارش باران همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رعد و برق و تگرگ، برف و مه در مناطق مرتفع و کوهستانی. در آذربایجان شرقی، جنوب غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام شمالی، مرکز، شمال چهارمحال و بختیاری، زنجان، شمال شرق خوزستان، البرز، قزاقستان، تهران، مازندران، خراسان شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، استان های اردبیل، مازندران، گیلان، زانیان شمال مرکزی، ارتفاعات البرز، کاوین، البرز و تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کردستان، همستان، لرستان، گیلان، مازندران، شمال مرکزی، شمال چهارمحال و بختیا ris، شمال ایلام، شمال شرق کوزستان و روز جمعه در جنوب غربی آذربایجان، آذربایجان شرقی، ارتفاعات اردبیل، کردستان، کرمانشاه، البرز در استان های زنجان، قزوین و البرز پیش بینی می شود.

در چنین شرایطی، ترافیک می‌تواند مختل شود، دید کاهش می‌یابد، لغزنده بودن جاده‌ها به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی و تپه‌ها می‌تواند باعث آبگرفتگی بزرگراه‌های شهر، افزایش سطح آب رودخانه‌ها، برخورد صاعقه، تاخیر و توانایی پرواز شود. لغو این شهرستان بدون توقف در حاشیه رودخانه ها و احتیاط در هنگام عبور از مسیل ها، با داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی و آماده سازی تجهیزات اجرایی برای عبور و مرور برفگیر، احتیاط و محدودیت در فعالیت های کوهنوردی و احتیاط در تردد عشایر توصیه می شود.

این سازمان همچنین سامانه دوم (افزایش گرادیان فشار) را که از روز سه‌شنبه (2 فروردین) آغاز و تا جمعه (5 فروردین) ادامه دارد، توضیح می‌دهد: وزش باد در نقاط مستعد با افزایش گرد و غبار، روز سه‌شنبه در همدان مرکزی، کاملاً شدید یا شدید است. اردبیل شمالی، کوم، جنوب تهران، فارس، اصفهان، شرق سمنان، چهارشنبه شرق و جنوب سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، پنجشنبه مرکزی، لرستان، همدان، قزوین، اصفهان، کوم، چهارمحال و بختیاری، جنوب تهتر، بوشهر ، یزد، خراسان رضوی، کرمان، جنوب و شرق سمنان، جنوب خراسان رضوی، ایلام، کردستان، کرمانشاه و روز جمعه در شهرهای مرکزی، کومه، البرز، تهران، سمنان، اصفهان، یزد، خور خراسان رضوی، کرمان، فارس، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان.

گرد و غبار می تواند افزایش یابد، دید ممکن است بدتر شود، کیفیت هوا بدتر شود، درختان و نهال های افتاده شکسته شوند و سازه های موقتی مانند گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی آسیب ببینند، بنابراین هنگام تردد در اطراف درختان فرسوده و ناتمام مراقب باشید. ساختمان ها، خودروها را در اطراف پارک نکنید و برای حفاظت از صنعت کشاورزی توصیه می شود.

به گزارش ترندونی، هشدار زرد نشان می دهد که پدیده های جوی در حال وقوع است که می تواند سفر و فعالیت های روزانه را مختل کند. هدف این هشدار افزایش آگاهی عمومی است تا آنها برای مقابله با پدیده های جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز از این هشدارها آگاه هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا