جامعه و خانواده

خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور

سازمان هواشناسی از افزایش سامانه بارشی و وزش باد شدید، احتمال آبگرفتگی معابر و همچنین خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش ترندونی، سازمان هواشناسی با هشدار نارنجی اعلام شده است که از شنبه تا یکشنبه (21 الی 22 خرداد) سامانه بارشی تشدید، ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق افزایش می یابد و وزش باد موقتی شدید خواهد بود.

روز شنبه در شمال خراسان رضوی و یکشنبه در شمال خراسان رضوی، در جنوب سیستان و بلوچستان و در شرق هرمزگان و در ارتفاعات و دامنه ها چنین شرایط جوی پیش بینی می شود. تخریب بیلبوردها و سازه های موقت، کاهش دید و کیفیت هوا، شکستن درختان و نهال های فرسوده و احتمال پرتاب اشیا از ساختمان های ناتمام و احتمال تاخیر در پرواز.

سازمان هواشناسی به منظور کاهش خسارات احتمالی، جلوگیری از طغیان رودخانه‌ها، توقف تردد در حاشیه جاده‌ها، پرهیز از استحکام مراتع، سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی از پارک خودروها در کنار درختان فروریخته و ساختمان‌های ناتمام و پرواز بالگردها ممنوع است.

در پی این هشدار، سازمان هواشناسی هشدار داد رنگ زرد از شنبه تا سه شنبه (21 تا 24 خرداد) وزش باد و طوفان گرد و خاک و وزش باد شدید و گرد و غبار در مناطق آسیب پذیر احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب رساندن به سازه های موقت، تاخیر احتمالی پرواز، کاهش دید و بدتر شدن کیفیت هوا را گزارش کرد. ، پرتاب اشیا از ساختمان های ناتمام و احتمال سقوط بیلبوردها.

چنین شرایط جوی روز شنبه در خوزستان، ایلام، کرمانشاه، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق اصفهان، کمربندی شرق کرمان، یزد، شرق سمنان و شمال سیستان و بلوچستان، یکشنبه در خراسان جنوبی از استان های یزد و سمنان در جنوب آذربایجان غربی روز دوشنبه در آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و روز سه شنبه در جنوب آذربایجان غربی، جنوب شرقی آذربایجان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی

به توصیه سازمان هواشناسی، تردد به ویژه در جاده‌های کویری، استحکام سازه‌های موقت، نبود پارکینگ در زیر درختان فرسوده و ساختمان‌های ناتمام و عدم حضور افراد آسیب‌پذیر در فضای باز باید رعایت شود.

در ادامه این هشدار، سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل عصر و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، در مناطق غبارآلود از شنبه تا دوشنبه (21 تا 23 خرداد) خبر داد.

چنین شرایط جوی روز شنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و ارتفاعات مازندران، سمنان، تهران، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، روز یکشنبه در آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال آذربایجان غربی در شمال آذربایجان غربی واقع شده است. خراسان و دوشنبه در استان های شمالی اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی.

با توجه به این خطر، احتمال رعد و برق، احتمال سیل و نشتی به صورت محدود و محلی، احتمال آسیب به تابلوها و سازه های موقت و شکستگی نهال ها و درختان فرسوده، کاهش دید و کیفیت هوا و امکان پرتاب اشیاء از ساختمان های ناتمام. انتظار نمی رود.

سازمان هواشناسی به منظور کاهش تلفات احتمالی رودخانه ها، احتیاط در تردد جاده ای، احتیاط در کوهنوردی و جابجایی عشایر، احتیاط در چرا و مقاوم سازی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و … از ساخت خودرو و درخت خودداری کند. نصف را توصیه می کند. -ساختمان های تمام شده

به گزارش ترندونیهوشیار نارنجی پیش بینی می شود سازمان هواشناسی بر وضعیت جوی تأثیر منفی بگذارد و ممکن است خسارت وارد کند. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مبارزه با یک پدیده مخرب در نظر گرفته شده است. رنگ زرد این بدان معنی است که پدیده های جوی وجود خواهد داشت که می تواند در سفر و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. هدف این هشدار افزایش آگاهی عمومی است تا آنها برای مقابله با پدیده های جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز از این هشدارها آگاه هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا