اقتصادی

برنامه «کوتاه مدت»و«میان مدت» برای فضای مجازی

برنامه های فضای مجازی

امروزه جهان از نظر تاریخی پیچ خورده است و یکی از محرکهای اصلی این چرخش ، فناوری های اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک فناوری تحول گرا و ظهور اکوسیستم فضای مجازی است که به طور فزاینده ای در حال شکل دادن به همه زمینه های زندگی واقعی است. امروز فاصله بین آنچه مجاز است و حقیقت در این فضا به صفر رسیده است.

به گزارش ترندونی ، محمدجواد آذری جهرمی یادداشت خود را اعلام کرد روزنامه ایران وی نوشت: “این فضا همه مناطق زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است به گونه ای که دنیای ما دستخوش تغییر اساسی در کمیت و کیفیت شده است ، بنابراین فضای مجازی به همان اندازه انقلاب اسلامی مهم شده است.” رهبر انقلاب اسلامی با تکیه بر این اهمیت روزافزون ، یکشنبه صبح ، 13 تیرماه ، در نشستی مجازی با نمایندگان درباره “مسکن” ، “ازدواج جوانان و راههای تسهیل آن” و “ثمربخش و ضد پیری” ، “مدیریت فضا”. آنها در کوتاه مدت و میان مدت مجازی را یکی از اصلی ترین مشکلات اجتماعی کشور دانستند و خواستار مدیریت عقلانی این فضا و توجه جدی به اهمیت این حوزه در تقویت فرهنگ جامعه شدند. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه سایر نهادهای مسئول این حوزه ، خود را مخاطبان اصلی سخنرانی های رهبر انقلاب می دانستند و به دنبال دستورالعمل های خود ، گام های اساسی در جهت حکمرانی کوتاه مدت و میان مدت برداشته اند.
این وزارتخانه با آگاهی از کاستی ها و آسیب های فضای مجازی از قبیل قمار ، جانوران ، کلاهبرداری و فضای مجازی ، معتقد است دروغ و تهمت از یک سو با ایجاد آیین نامه های لازم و از طرف دیگر با ایجاد زیرساخت های حیاتی و تولید و خدمات محتوا . علاوه بر این ، می توان تعداد و میزان این خسارات را کاهش داد و با درک پتانسیل های این فضا ، می توان بسیاری از مزایای آن را به نفع ملی مورد استفاده قرار داد. در همین راستا ، در کوتاه مدت دو اقدام اصلی در دستور کار قرار دارد: قانونی شدن فضای سایبر و تقویت استقلال و قدرت آن.
– تنظیم فضای مجازی: کاستی هایی در مدیریت فضای مجازی در حوزه های مختلف از جمله ایجاد مسئولیت قانونی و مدنی ارائه دهندگان خدمات در حوزه فناوری اطلاعات ، ه. دولت ها در زمینه های مدیریت تراکنش های الکترونیکی و محافظت از داده های شخصی در فضای مجازی ، آسیب های اجتماعی را به وجود می آورند ، که رئیس اجرایی در نظر دارد. انقلاب باید در این جو شدت بگیرد. به منظور کاهش و رفع این مشکلات و تنظیم فضای الکترونیکی ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری مرکز تحقیقات پارلمانی و پژوهشکده تحقیقات فناوری پزشکی قانونی تحقیقات تخصصی و جامعی را انجام داده و مقررات لازم را در این زمینه تهیه کرده است. این حسابها از جمله قانون مسئولیت ارائه دهندگان خدمات ICT ، قانون حمایت از داده های شخصی ، قانون مدیریت الکترونیکی و قانون عملکرد الکترونیکی ، در فضای مجازی امکان تعامل با اصول و مقابله با آسیب های قانونی و نه با سلیقه را فراهم می آورد.
– افزایش استقلال ، مقاومت و قدرت در فضای مجازی: به طور نمونه ، استقلال یک کشور شامل مؤلفه های سیاسی ، نظامی ، فرهنگی ، قضایی ، دیپلماتیک ، ایدئولوژیکی ، اقتصادی و امنیتی است. اما امروز اگر کشوری به دنبال حفظ استقلال فضای مجازی خود نباشد ، سایر مؤلفه های استقلال خود را به خطر می اندازد. هدف این است که با همه اشکال دشمنی از جمله مقابله با هژمونی ایالات متحده در فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال مبارزه کنیم و احتمال تحریم های آنلاین علیه ایران را از بین ببریم. از سوی دیگر ، دستیابی به جایگاه و سهم مناسب از اقتصاد دیجیتال در فضای مجازی از طریق سیاست های اقتصاد مقاومتی کشور و برنامه ریزی جامع برای بهبود فضای کسب و کار برای فناوری های مجازی و استفاده از فرصت های شغلی و همچنین محتوا ، خدمات و تجارت. این یکی دیگر از اهداف در این زمینه است. بر این اساس ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاشهای خود را برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک استراتژی کلیدی ملی برای استفاده حداکثری از فضای مجازی و مدیریت آسیب در اسرع وقت تشدید کرده است و امیدوار است وظایف محوله را به سایر دستگاه ها تکمیل و تسریع کند. در کوتاه مدت ، حداکثر استقلال فضای مجازی کشور حاصل می شود.
در میان مدت ، وزارت برای دستیابی به اهداف زیر بر مدیریت فضای مجازی نظارت می کند:
با ارائه بیانیه ای در مورد ارزش جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی: از طرف دیگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تلاش است تا بیانیه ارزش و جهت گیری ایران را در فضای مجازی با موفقیت مدیریت کند. این فضا گام میان مدت دستیابی به اجماع درباره این بیانیه و توضیح استراتژی منسجم ایران در شورای عالی فضای الکترونیکی خواهد بود.
– ترویج شیوه زندگی اسلامی ایران و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه های منطقه ای و بین المللی: امروز تداوم انقلاب اسلامی در فضای مجازی یک ضرورت و یک ضرورت برای تبدیل شعار افتخار و قدرت انقلابی در فضای مجازی به یک گفتمان است. گفتمان و استاندارد سازی جالب انقلاب اسلامی ، ایجاد و غنی سازی محتوای فضای مجازی ابزاری برای مطالعه این گفتمان در جهان خواهد بود. برای دستیابی به این هدف ، برنامه ریزی شده بود که فرهنگ عمومی و سواد فضای مجازی از طریق آموزش و فرهنگ عمومی تبلیغ شود.
– تقویت رفاه جامعه از طریق فضای مجازی: ابزارهای قدرتمند فضای مجازی دنیای ارائه خدمات (حمل و نقل ، خرید کالا و خدمات و غیره) را برای مصرف کنندگان متحول کرده و زمینه را برای تقویت رفاه جامعه فراهم کرده است. در این راستا ، اتمام 100٪. شبکه ملی اطلاعات و بخش های مهم آن ، مانند e. دولت و انطباق خدمات فضای مجازی با کارکردهای مورد استفاده شهروندان و بومی سازی این خدمات ، با دریافت خدمات بهتر ، سریعتر و اقتصادی تر ، رفاه شهروندان را تضمین می کند.
– استفاده از فضای مجازی برای تقویت حضور منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران و موقعیت ژئوپلیتیکی سایبر: در میان مدت ، ایران می تواند از طریق استقلال زیرساخت ها و یک چارچوب محکم برای خدمات و محتوا استاندارد سازی کند و قوانین و جامعه شناسی فرهنگی ایرانی و اسلامی باید نقش مهمی در داخل کشور داشته باشند. در گفتمان سایبری منطقه ای و جهانی و شرکت در اتحادهای قوی برای استفاده منصفانه و اخلاقی از این فضا و برقراری ارتباط و همکاری گسترده و هدفمند با ملل بویژه ملل مسلمان.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است با دستور فرمانده کل انقلاب می توان حداکثر مزایا را در زمینه فضای مجازی به دست آورد. [کسب کرد]؛ همانطور که دشمن انجام می دهد ، شما [هم] شما می توانید آن را در جهت مخالف انجام دهید.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا