اقتصادی

لزوم توجه به مساله بازی‌های کودکان در ‌فضای مجازی

دبیر شورای عالی فضای مجازی سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را حامی نسل آینده کشور دانست و گفت: موضوع بازی های فضای مجازی در حوزه کودک باید مورد توجه قرار گیرد و نقش خانواده ها در این امر مورد توجه قرار گیرد. سند باید برجسته تر باشد.

به گزارش ترندونی، «سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» اوایل سال جاری توسط شورای عالی فضای مجازی تهیه شد. با توجه به سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، مقرر شد تمامی بسترها و ارائه دهندگان محتوا و خدمات در فضای مجازی در طول سال نسبت به حفاظت از داده ها، طبقه بندی و تفکیک محتوا و خدمات هر گروه سنی از خدمات عمومی اقدام کنند. .

همچنین یکی از وعده های عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسیدگی به وضعیت فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان بود. وی با اشاره به لزوم حفظ حقوق کاربران فضای مجازی گفت: امروز خانواده های ما نگران حضور فرزندان خود در فضای مجازی هستند. از آنجایی که حتی کشورهای تولیدکننده این فناوری ابزار مدیریت فرزندان خود را در این فضا در اختیار خانواده ها قرار داده اند، باید به این دغدغه برای خانواده ها نیز توجه کنیم.

وی گفت: مردم به ویژه کودکان و نوجوانان را در فضای مجازی بی خانمان رها کرده ایم. امسال دو بار در اجلاس جامعه اطلاعاتی ژنو در مورد حمایت از کودکان به صورت آنلاین شرکت کردم و متوجه شدم که جهان نگران این موضوع است.

در همین راستا اولین جلسه کارگروه اجرایی حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شد و کلیات این سند به تصویب تمامی دستگاه ها و سازمان های ذیربط رسید. سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در این نشست گفت:

وی افزود: این سند حاصل مذاکرات فراوان با سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط است و همه مسئولان باید تلاش کنند تا فضای مجازی که نسل آینده ما را بسیار حساس، امن‌تر و در دسترس‌تر می‌کند. استفاده شود و بتوانیم کودکان و نوجوانان را از آسیب های فضای مجازی محافظت کنیم. سند حفاظت نیاز به تایید دارد و می توان از ظرفیت بسیاری از سازمان های فعال در این حوزه برای اجرای آن استفاده کرد و مرکز ملی فضای مجازی از این همکاری استقبال می کند.

در این جلسه مسئولانی از دستگاه های ذیربط از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت دادگستری، حوزه علمیه کومو، معاونت قضایی، علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت بهزیستی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند. و رادیو و تلویزیون. سازمان و اعضای اصلی شورای عالی فضای مجازی در خصوص نحوه تشکیل کمیته مدیریت، هدایت و تدوین آیین نامه های مشترک، نظارت بر اقدامات لازم و وظایف تأسیسات با محوریت کارگروه ضد جنگ تبادل نظر کرد. . آسیب های فرهنگی و اجتماعی به فضای مجازی

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا