اقتصادی

با «سواد رسانه‌ای» می‌شود در فضای مجازی کسب و کار داشت

یکی از اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی که بر ضرورت «سواد رسانه ای» در کشور تاکید کرد، گفت: اگر سواد رسانه ای دارید می توانید در فضای مجازی باشید و تجارت کنید و خوب فکر کنید.

معصومه پاشایی در گفت وگو با ترندونی، با بیان اینکه «محدودیت و ممنوعیت یکی از بدترین روش هاست»، به مشکلات کسب و کارهای اینترنتی پس از اعمال محدودیت های کشور در یک ماه گذشته پرداخت و گفت: «آموزش» است. بهترین روش او با فضای مجازی مواجه است، اما متأسفانه با این رویکرد با خلاء مواجه هستیم و هیچ کتاب درسی مدرسه ای چنین آموزشی ندارد و به جز مدارس، اقدام خاصی برای ارتقای سواد رسانه ای عمومی انجام نشده است و اکنون به دلیل این کمبودها ما به دلیل محدودیت شرایط بحرانی مجبور به توسل به اقداماتی مانند دسترسی به اینترنت هستیم.

نماینده مردم جلفا و مراندو در مجلس با بیان اینکه “شرایط نگران کننده کشور را بحران آفرین می کند” گفت: ضرر ناامنی از هر ضرری بیشتر است و اگر ناامنی باشد فایده ای ندارد. کسب و کار. در مجموع؛ چون از نظر امنیت همه چیز منطقی است.

این عضو کمیسیون صنعت و معدن در ادامه بر ضرورت «سواد رسانه ای» در کشور تاکید کرد و گفت: اگر سواد رسانه ای داشته باشید می توانید در فضای مجازی باشید و تجارت کنید و خوب فکر کنید.

در این زمینه بخوانید:

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: تاثیر اختلالات اینترنت بر کسب و کار

پاشایی راهکاری را برای خروج کسب و کار اینترنتی از وضعیت فعلی ارائه کرد و گفت: برنامه کوتاه مدت باید مدیریت شرایط باشد تا پس از رفع اختلالات، فضای بازیابی کسب و کار در بسترهای موجود فراهم شود. . برنامه میان مدت نیز باید این باشد که روی پلتفرم های داخلی بیشتر کار کنیم و کیفیت و ظرفیت آنها را ارتقا دهیم تا افراد را برای حضور در این بسترها توصیه کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: اما برنامه ریزی بلندمدت سواد رسانه ای مهم است. سواد رسانه ای راه حل همه مشکلات آینده کشور است. ما نباید به حال فکر کنیم، بلکه باید به فکر راه حل برای آینده و نسل های آینده باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا