جامعه و خانواده

برخی دستورالعمل های انحرافی آموزش و پرورش، در تقابل با سند تحول است

وزیر اسبق آموزش و پرورش پنج محور اصلی را از عوامل عدم اجرای سند تحول اساسی عنوان کرد و گفت: یکی از این محورها انحراف مقررات و دستورالعمل های آموزشی مغایر با سند تحول اساسی است.

به گزارش ترندونی ، محمود فرشیدی درباره دلایل عدم اجرای سند اساسی تغییر استدلال کرد: اهمیت سند تحول آنطور که باید و شاید درک نمی شد. آنچه در عمل افسران اجرایی وجود دارد از منوی سند تحول ، چشم انداز طولانی امام متوفی و ​​دستورات رهبری بسیار دور است.

وی افزود: “من معتقدم که آموزش و پرورش یک وزارتخانه نیست ، بلکه سیستم تولید انسانی است ، مهمترین و مهمترین مسئله همه مسئولان دولتی و بعداً وزیر آموزش و پرورش است. سیاست سند تحول نیز توسط مدیریت به روسای سه بخش ابلاغ شد نه به وزیر آموزش و پرورش.

وزیر پیشین وزارت آموزش و پرورش پنج محور اصلی را برای عدم اجرای سند تحول اساسی مطرح کرد و اظهار داشت: محور اول جهل و ناباوری برخی از مدیران و کارشناسان است. مدیریت تحول از ضروریات تحول است. فقر گفتمان نابود شده و فقدان فرهنگ است.

فرشیدی ادامه داد: “به نظر می رسد سند سازماندهی مجدد یک رمز و راز است و کلمات ذکر شده در سند کمتر در زبانها و بخشنامه ها استفاده می شوند.” محور سوم خلا of قوانین و دستورالعمل ها است. محور چهارم مفاد و دستورالعمل های مشرف کننده ای است که با سند تحول مغایرت دارد و محور پنجم نیز حاشیه سند در اجرا است. سند اصلاحی در متن نیست.

وی اظهار داشت که در سال 2030 م. این سند توسط مرجعی بالاتر از وزارت آموزش و پرورش ، دولت و معاون اول رئیس جمهور منتشر شد و ظرف مدت شش ماه به بهره برداری رسید. وی گفت: “این زمانی است که سند تحول به مدت 9 سال سکوت کرده است.” کسانی که سند تحول را نمی دانند یا اعتقادی ندارند یا به چیز بدتری اعتقاد دارند ، سند تحول را بسته یا تحریف شده همراه می کنند.

فرشیدی به برخی از موارد فقر در گفتمان سند تحول اشاره کرد و گفت: بخشنامه ها و سخنرانی ها مفاهیمی مانند حقوق شهروندی ، برابری جنسیتی ، برابری دختران و پسران و غیره را مطرح می کنند که این موارد نیز در سال 2030 است. اما کلمات کلیدی در زندگی طیبه ، تحصیلات از عدالت ، طبیعت و زمینه های آموزشی به گونه ای استفاده نمی شود که ایجاد گفتمان در طولانی مدت به یک نیاز انسانی تبدیل شود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش افزود: رهبری همچنین تأکید کردند که رسانه ملی وظیفه دارد سند تحول را برای عموم توضیح دهد. سیستم ما یک مسئله پیچیده را حل می کند. بدن خودش تصمیم می گیرد. ما نمونه ای را مشاهده کردیم که در آن دستورالعمل هایی برای نحوه باز کردن حضوری منتشر شده بود ، اما مردم خودشان یک انتخاب منطقی انجام دادند و کودک را به مدرسه نفرستادند.

فرشیدی ادامه داد: همانطور که منتظر اقدام از بالا هستیم ، همکاران خوب ، والدین و خانواده و امثال آنها باید قدمی از بدنه عمومی بردارند و رسانه ملی باید سوابق و سند تحول را توضیح دهد.

وی با استناد به دستورالعمل های انحرافی گفت: “اهداف دوره های مطالعه در سال 1979 نوشته شده است.” این اهداف از دیدگاه انقلابی در سال 1997 مورد بازنگری قرار گرفت. این وظایف به عهده کسانی است که دانش لازم را ندارند و نه تنها به سند اعتقادی ندارند بلکه به سال 2030 نیز اعتقاد دارند. نتیجه این است که در دوره های تجدید نظر شده ، کلمه ولایت فقیه حذف شد یا امامان ، رهبران دینی جایگزین آن شدند و اسلام جایگزین آن شد. در فرهنگ غربی ، بهائیان نیز یک دین هستند.

وی افزود: تولی و طبری از بین رفت. حکومت دینی ، روحیه نظامی گری ، تسلط به زبان فارسی ، تسلط به زبان عربی ، احکام اسلامی اقتصادی ، حمایت از تولید داخلی ، شرح حال امام خمینی (ره) و به طور کلی از بین رفت و در عوض به سلامت آمدند. همه اینها موارد در اهداف دوره 79 ساله گنجانده شد و 97 سال حذف و توسط شورای آموزش عالی تصویب شد.

وزیر پیشین آموزش و پرورش افزود: “اهداف این دوره به کمیسیون تحویل داده شده است. کسانی که رسماً نوشتند از سال 2030 دفاع کردند. هرکسی که فکر می کند 2030 خوب است ، چنین زیر سیستم را می نویسد.”

وی استدلال کرد که انحراف دیگری که به آن اشاره کردم لغو ساعات فرزندپروری در سال دوم دبیرستان و کاهش اوقات شرعی است. “ما یک خلا of مراقبت و نیاز داریم. مراقبت را جدی بگیرید.

فرشیدی تأکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در محدوده اجرا باشد. مدیرکل آموزش و پرورش 70 هزار معلم در زیرمجموعه دارد اما این مدیرکل با نظر فردی و رئیس دانشگاه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب می شود.

وزیر پیشین آموزش و پرورش به برنامه تلویزیونی “Klausėjas” اضافه کرد: اگر در سند تغییری در بودجه ایجاد نشود ، به نظر می رسد در سطح توصیه های اخلاقی باقی بماند. اگر رسانه ملی این مورد را به یک نیاز ملی تبدیل کند ، به نظر می رسد راه پیشرفت باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا