اقتصادی

اکثر شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای ضوابط را رعایت نمی‌کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

کامبوج معتمد وزیری ، رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت وی در مصاحبه با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: داشتن مجوز تجارت مجاز به معنای این نیست كه بازاریاب های شبكه هیچ شانس شکستن مارك را ندارند و بیشتر شركت های معروف و شناخته شده وضعیت مطلوبی برای رعایت این شرایط ندارند. قوانین و مقررات در این زمینه. “

وی با بیان اینکه بیشتر شرکت های بازاریابی شبکه ای تنها به استخدام و توسعه زنجیره انسانی تمرکز دارند و در واقع هدفشان فروش کالا و عرضه کالاهای رقابتی و مصرفی نیست ، افزود: “بسیاری از این شرکت ها به دنبال افزایش فروش خود در کوتاه مدت و بهره مندی از رهبران هستند. “بالادست ، آنها معمولاً كالاهاي خود را به بهانه ها و نام هاي مختلف به عنوان” سرمايه گذاري اوليه در مقادير از قبل تعيين شده “يا” دريافت حق عضويت “مي فروشند.”

معتمد وزیری استدلال کرد که این نوع فعالیت ها به وضوح خلاف قوانین اساسنامه کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه ای است و افزود: “در همین حال ، برخی از شرکت های بازاریابی شبکه ای آه تو آنها طبق قوانین و مقررات عمل می کنند و افراد فعال پس از فروش مستقیم کالا به مصرف کننده (با ثبت سفارش یا صندوق اعتماد) طبق برنامه سود مصوب ، ماهانه کمیسیون و پاداش دریافت می کنند.

دو شرط اصلی برای قانونی بودن بازاریابی شبکه ای

وی با اشاره به اینکه اصول قانونی به هر شرکت اجازه می دهد تا 3 سطح کمیسیون و پاداش به افراد پرداخت کند ، خاطرنشان کرد: این دستورالعمل ها به این دلیل صادر شده است که شرکت های بازاریابی مجاز مانند شرکت های هرمی تقسیم های بی پایان ایجاد می کنند. . علاوه بر این ، هر شرکت بازاریابی شبکه ای که اعضای خود را به خرید کالا ملزم می کند ، در صورت فروش نرفتن کالا ، باید آن را پس دهد. در غیر این صورت ، این شرکت تخلف کرد.

رئیس وزارت اتحادیه های کارگری و بازرگانان صمت وی تأکید کرد: عدم اجبار اعضا به خرید کالا از شرکت و الزام شرکت به پس گرفتن کالاهای فروخته نشده ، دو شرط اساسی برای قانونی بودن بازاریابی شبکه ای است. در صورت تحقق این شرایط ، سیستم بازاریابی شبکه ای راهی مفید برای صرفه جویی در هزینه های کارگزاری و حذف واسطه های بین تولید کننده و کاربر نهایی است.

معتمد وزیری خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از شرکت های بازاریابی شبکه مواردی مانند “روش آموزش” ، “پرداخت هزینه های شعبه” ، “قوانین عضویت” ، “فعالیت افراد زیر 18 سال” ، “تبلیغات متقلبانه” را رصد می کنند. عبارات “در مورد خواص دارویی کالاهای خاص” و “پرداخت سود غیر سنتی” نقض می شود.

معیارهای فروش کالا در بازاریابی شبکه ای

وی خاطرنشان کرد که کمیسیون هایی در شبکه های هرمی در حال ایجاد هستند زیرشبکه “اگر کالاها توسط اعضا به فروش نرسد ، شرکت های بازاریابی شبکه های متخلف به بهانه های مختلف به آنها اجازه نمی دهند کالا را پس بگیرند ، بنابراین فرد ناامید می شود و در نهایت مجبور می شود کالاها را با خود ذخیره کند.” او افزود. جدید گفت.

رئیس وزارت اتحادیه های کارگری و بازرگانان .مت وی خاطرنشان کرد: به عنوان اولین و مهمترین قدم ، بازاریابان و به ویژه تازه واردان باید از همه نام تخلفات و قوانین و مقررات در زمینه بازاریابی شبکه ای آگاه باشند.

معتمد وزیری با تأکید بر اینکه برای کالاهای فروخته شده به صورت تور باید شرایط ویژه ای تعیین شود ، گفت: این کالاها باید الگوی مشابهی در بازار ، کالاهای مصرفی داشته و گردش مالی بالایی داشته باشند ؛ همه این شرایط مربوط به این واقعیت است که بازاریابان فقط براساس تعداد فروش شخصی و فروش زیرگروه خود کارمزد دریافت می کنند ، بنابراین فروش محصول در شرکت باید به طور منظم انجام شود.

رئیس وزارت اتحادیه های کارگری و بازرگانان صمت وی با بیان اینکه کشف قیمت می تواند از بروز بی نظمی جلوگیری کند ، افزود: در این شرایط افراد و مشاغل متخلف نمی توانند کالاهای بی کیفیت خود را با قیمت های بیش از حد به مردم بفروشند. متأسفانه زیر شبکه های ناآگاه بسیار غرق شده اند به طوری که این کالاها بسیار ارزشمند هستند و به راحتی قابل فروش هستند.

تفاوت بین شرکتهای بازاریابی شبکه ای و هرمی

معتمد وزیری استدلال کرد: به طور کلی ، اگر قوانین قانونی شرکت های بازاریابی شبکه ای رعایت شود ، پرداختن به وجود ساختار هرم و سلسله مراتب آنها ضروری است. فساد وجود ندارد بسیاری از سازمان ها و شرکت ها دارای سلسله مراتب سازمانی مخروطی یا هرمی هستند و حتی داشتن چنین ساختاری نیز ضروری است.

وی افزود: در یک سیستم بازاریابی شبکه ای قانونی ، شخصی در راس هرم بازاریابی قرار می گیرد تا سایر بازاریاب ها و زیرشبکه ها را طبق قوانین و مقررات آموزش و توجیه کند که در نهایت منجر به بازاریابی و فروش بیشتر محصول خواهد شد. شرکت ‘. با این حال ، در یک طرح هرمی ، معمولاً کالایی در گردش نیست ، فقط کمیسیون است عضویت دست به دست هم می دهد.

جیب رهبران و دستان زیر شبکه خالی

معتمد وزیری استدلال کرد که رهبران شرکت های بازاریابی شبکه ای درآمد نجومی دارند و استدلال کرد که برای ایجاد هرم درآمد متناسب ، برنامه های سود این شرکت ها باید به طور عادلانه و بر اساس دسته های مدیریت واقع بینانه طراحی و اجرا شود. اما اکنون بسیاری از زیرشبکه ها با حداقل درآمد راضی هستند.

وی با اشاره به لزوم حذف درآمد غیرمجاز کمیسیون در شرکت های بازاریابی شبکه ای ، گفت: کمیسیون های پیش بینی شده باید براساس “قانون محدود کننده سطح” ، “تمرکز بیشتر بر خرده فروشی” و “ایجاد سازمان های فروش در سراسر سازمان” باشد.

رئیس وزارت اتحادیه های کارگری و بازرگانان صمت وی گفت: “در همین حال ، افرادی که مهارت های رفتاری و فن بیان دارند در این زمینه موفق تر هستند زیرا بازاریابان محصولات این شرکت را توسعه می دهند. به طور مستقیم خرده فروشی فروخته می شود

تعداد تخلفات شرکت های بازاریابی شبکه ای در حال افزایش است

وی با بیان اینکه هر نوع شرکت بازاریابی شبکه ای مجازی یا واقعی می تواند خلاف باشد و این فقط تخلفات مربوط به شرکت های مجازی نیست ، خاطرنشان کرد: قبل از ورود به این حوزه ، متقاضیان بازاریابی شبکه ای باید با www.easnaf.ir تماس بگیرند و از “وضعیت پروانه کسب” اطمینان حاصل کنند. . ‘، “طرح سودآوری این شرکت ها” و “نوع کالای فروخته شده”.

رئیس مرکز اتحادیه های کارگری و بازرگانان صمت وی در پایان گفت عدم انطباق با این شرکت ها مطلق نیست ، اما در یک شرکت ممکن است برخی شعب از مقررات پیروی کنند و برخی دیگر از آن پیروی نکنند ، وی گفت: “هرچه تعداد تخلفات افزایش یابد ، دستور کار دبیرخانه ذکر شده در ماده 15 اساسنامه شرکت های بازاریابی شبکه ای و نظارت بر تجارت مجازی.

دکمه بازگشت به بالا