اقتصادی

توسعه مشاغل خانگی زمینه‌ساز توسعه اقتصاد کشور/بازاریابی و فروش محصول مهمترین چالش

ترندونی / مرکزی یک تولیدکننده فعال مشاغل خانگی گفت: “عدم ورود صحیح به بازار یکی از مهمترین موانع توسعه مشاغل خانگی است که امیدواریم از طریق طرح توسعه مشاغل خانگی به درستی و به طور مستمر اجرا شود.”

ابوذر کریمی متولد سال 1987 ، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است و در زمینه موزاییک و مجسمه سازی چوب فعالیت می کند.

وی در گفت وگو با ترندونی اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی واقع در روستای عقداش خنداب فرصت های شغلی برای چهار نفر و به طور غیرمستقیم برای 10 نفر ایجاد شد.

وی در مورد ظرفیت تولید این کارگاه گفت: حجم تولید این کارگاه بسته به نوع محصول و مقدار سفارش متفاوت است اما تعدادی از محصولات با تیراژ بالا را می توان در بازار مصرف عرضه کرد. بیشتر محصولات غزالی و لک لک ها هستند که در تیراژ بالا تولید می شوند ، به عنوان مثال ماهانه بیش از هزار لک لک تولید و به بازار عرضه می شود.

کریمی همچنین به موانع تولید در زمینه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: “رشته صنایع دستی آنگونه که باید ارزیابی و ارزیابی نشده است ، اما به طور کلی هیچ مانعی یا مقاومت در برابر چنین فعالیت های تولیدی وجود ندارد.” با این حال ، توجه بیشتر باید به این منطقه پرداخت شود.

وی وجود مشکلاتی از جمله نبود بازار فروش خاص ، عدم حمایت لازم از بخشهای مربوطه و نبود بیمه را از موانع اصلی توسعه عنوان کرد و افزود: پیوستن به بازار یکی از مهمترین موانع است. . که ما منتظر اجرای مستمر برنامه جهاد دانشگاهی هستیم. اقدام در بازار و حل این مشکل ، ارتقا employment اشتغال پایدار و تقویت انگیزه تولیدکنندگان. اﺯ ﺳﻮﻱﺳﻮﻱﺩﺩﺟﻬﻧﺸﮕﻧﺸﮕﻫﻲ ﺑﺮاﻱ ﻛﺴﺐ و ﻛﺎﺭ ﺎﻣ ﺩﺭ ﺑﺩﻭﺑﺭ ﻣﻜﻓﺮﻭﺷﮕﻣﻠﻲﻣﻠﻲ ، ﻓﺮﻭﺷﮕﻩ ﺭ ﻩﻩ اﻧﺪﻧﺪﺳﺖ ﺷﺪﻩ.

وی در خصوص تأمین مواد اولیه گفت: به دلیل پتانسیل بالا و جاذبه خوب منطقه ، مشکلی در تأمین مواد اولیه وجود ندارد و ظرفیت این منطقه تأمین مواد اولیه را تسهیل کرده است. . “

طرفداران طرح توسعه مشاغل خانگی همچنین در مورد چگونگی فروش محصول گفتند: “فروش به صورت حضوری یا از طریق … فضای مجازی و فعالیت هایی انجام می شود که امیدوارند با امید به زیرساخت های لازم بازار مصرف بهتری داشته باشند. “با این حال ، بازار فروش مستقیم گاهی اوقات مراقبت از راه اندازی نمایشگاه های صنایع دستی ، نمایشگاه های مبلمان و مغازه های صنایع دستی و غیره را بر عهده دارد.

وی گفت: “حل مشكلات از طریق طرح مشاغل خانگی به حمایت لازم بخشهای ذیربط بستگی دارد و نباید به یك برنامه محدود شود ، بلكه باید در مرحله اجرا حمایت شود تا شاهد رونق و جهش در تولید این محصولات باشیم. . “

وی در مورد مزایای توسعه مشاغل خانگی گفت: توسعه مشاغل خانگی با تقویت قدرت اقتصادی خانوارها منجر به توسعه اقتصاد کشور در سایه شده و بستری برای افزایش تولید و رونق اقتصادی خواهد بود. و دروازه ورود افراد منفعل به بازار کار و تولید. “

کریمی تاکید کرد: جهاددانشگاهی بازار اینترنتی Chigel را گشوده است که بهره برداری از آن منجر به ایجاد و تقویت بازار مصرف شده است که باعث افزایش تولید و اشتغال می شود.

وی خواستار حمایت در قالب اسکان ارزان و حمایت واقعی برای حل مشکلات و پاسخگویی به خواسته های تولیدکنندگان مشاغل خانگی شد و افزود: “ما منتظر جهاد دانشگاهی هستیم که مسئول توسعه مشاغل خانگی ملی باشد. برنامه ریزی با وزارت تعاون ، کار و رفاه این وظیفه جامعه است که بتواند بر مشکلات پیش آمده توسط سازوکار و اقدامات عملی غلبه کند و اعتماد رانندگان را در توسعه فعالیتها تقویت کند.

وی همچنین به صاحبان مشاغل خانگی توصیه کرد که مهارت های لازم را برای کسب آموزش های لازم برای تبدیل شدن به یک نیروی محرک در یک طرح مشاغل خانگی که درآمد خانواده را افزایش می دهد ، کسب کنند.

شایان ذکر است که برنامه ملی توسعه مشاغل خانگی پس از آسیب شناسی های قبلی توسط دبیرخانه سازمان ساماندهی مشاغل خانگی و دفتر پشتیبانی معاونت توسعه تجارت و اشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تهیه و تصویب شد. برنامه ها و مطالعات داخلی و خارجی در سال 2017.

به منظور اجرای و اجرای این طرح ، جهاددانشگاهی به عنوان آژانس توسعه ، میانجیگری و واسطه گری متعهد به شناسایی اشخاص حقوقی و حقوقی و دادن فرصت های بیشتر به آنها (جهت آموزش و مشاوره) و ایجاد ثبات در مشاغل خانگی با عضویت در این سازمان است. بازار. با استفاده از شبکه های افقی عمودی شد.

به گفته مسئولان جهاد دانشگاهی ، این آژانس از طریق شبکه متخصصان ، مشاوران و واسطه های خود در سراسر کشور قصد دارد با استفاده از ظرفیت تمام سازمان های دولتی و غیردولتی حلقه ها و خلاs موجود در پروژه های مشابه قبلی را شناسایی کند. برای توسعه وضعیت مشاغل خانگی در اقتصاد ملی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا