عمومی

ارائه اساسنامه و ساختار شرکت مس آذربایجان به معاون رئیس جمهور – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، عابدین خرم امروز در گفت و گو با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت راه اندازی شرکت مس آذربایجان اظهار داشت: این موضوع به عنوان مطالبه جدی مردم استان از طریق سه گروه و با توجه به منطقه ما مطرح شد. در کمربند مس جهانی مردم آذربایجان شرقی می خواستند از منابع و مزایای این موهبت خداوند بهره ببرند.

وی ادامه داد: پس از سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی و مطالبه جدی نماینده قانونی، مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس در این خصوص، آیت الله رئیسی سه دستور جداگانه در رابطه با تاسیس شرکت مس آذربایجان صادر کرد که شامل استقلال می شود. از مجتمع مس سنگین به عنوان یکی از نگه داشتن سلام مستقل از شرکت ملی مس، مشارکت های مورد نیاز برای توسعه مجتمع و ایجاد شهرک های پایین دستی و همچنین حقوق قانونی استان از محل درآمدهای مجتمع اعم از مالیات، حقوق مربوط به آلایندگی و … مورد بحث قرار گرفت. استخدام. .

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: توسعه این مجتمع در کنار استقلال آن یکی از دغدغه های اصلی بود تا در جلسات تفصیلی مجلس و دولت مصوبات مناسب را به دست آورد و اگر با جدیت پیگیری شود اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. . در زمینه توسعه کل استان به ویژه مناطق ورزگان و کالیبر سقوط خواهد کرد زیرا معدن مس سنگین این یک توان ملی و حتی فرامرزی است و با کمک کارشناسان استانی در مدیریت آتی این شرکت شاهد روزنه امیدی در توسعه معادن استان به ویژه معادن مس خواهیم بود.

وی درباره پیشنهاد ساختار شرکت مس آذربایجان گفت: این ساختار دارای اساسنامه است و در جلسه هفته گذشته برای بررسی به رئیس، معاونان و معاونان شرکت ملی مس ارائه شد. و پس از بحث و بررسی، هرگونه تغییر یا الحاق لازم به شرایط قانونی لازم برای تکمیل، تصویب و اجرا اعلام خواهد شد.

خرم موضوعاتی مانند برداشت اقلام بودجه سالانه کشور از استان برای استقلال شرکت مس را موضوعی جداگانه دانست و افزود: معادن دارای اساسنامه و ضوابط و مقررات خاص خود بوده و بر اساس حقوق قانونی سهمی از درآمدها دارند. از فعالیت های معدنی، محل استخراج باید لحاظ شود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: همانطور که رئیس جمهور هنگام صدور دستور تاسیس شرکت مس آذربایجان تاکید کردند، راه، آب، مدارس و سایر مسائل عمرانی باید از طریق حقوق و منابع دولت و درآمد حاصل از فعالیت این شرکت در منطقه محقق شود. و در واقع پس از اعلام و اجرای استقلال مس آذربایجان همه این موارد محقق خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا