فرهنگ و هنر

انگار همیشه فارسی‌زبان بوده‌ام – ترندونی

یک استاد فارسی در دانشگاه دولتی زبانهای خارجی ایروان یادگیری زبان فارسی را سرنوشت خود دانست و گفت: “نام من آرمینا است و نام من در یادداشت های بیستون ذکر شده است و در دانشگاه ، شرق شناسی مسیر زندگی من را به فارسی تغییر داده است.

به گزارش ترندونی ، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی ، آرمینا سرگیسیان در مورد اینکه چرا تحصیلات و خاطرات فارسی زبان را در ایران انتخاب کرده صحبت کرد و روزهای دانشجویی در ایران را یکی از بهترین روزهای زندگی خود عنوان کرد.

وی گفت: “من دانش آموز سال اول دبیرستان بودم و می خواستم جهانگردی را در دانشگاه انتخاب كنم ، اما وقتی رئیس دانشگاه نمره من را دید ، به من یك سال تحصیل در رشته شرقی را ارائه داد كه بهترین دوره در دانشگاه است.” مجبور شدم آن را بخوانم و اگر از آن خوشمان نمی آمد ترم دوم را تغییر می دادم ، اما وقتی حروف الفبای فارسی را یاد گرفتم علاقه زیادی پیدا کردم.

این استاد ارمنی در پاسخ به این س ifال که آیا از دوره انتخاب شده زبان فارسی راضی هستید ، پاسخ داد: “بله ، فکر نمی کنم فرقی داشته باشد و احساس می کنم همیشه فارسی صحبت کرده ام و اکنون که به گذشته نگاه می کنم هیچ وقت فراموش نمی کنم من در اینجا دوستی مثل ایران ندارم که بتوانم از او نام ببرم. درست است که من بسیار درگیر هستم و نمی توانم با دوستانم از ایران ارتباط برقرار کنم ، اما همیشه برای آنها دعا می کنم و برای همه آرزوی موفقیت دارم.

سرگیسیان با اشاره به اینکه دوستانش از اصفهان میزبان خوبی بودند و او را به همه مراسم و همچنین عیدها دعوت کرد ، گفت: “من 40 روز میهمان خانواده شهدا بوده ام و بیشتر با آنها سفر کرده ام. شب یلدا من زیر صندلی کنار آنها بودم و همه آداب و رسوم را از آنها آموختم و با آنها به سالگرد شهدا رفتم. در مجموع ، بودن در کنار این خانواده به نظر من عجیب بود و من احساس غریبی با آنها نمی کردم.

والری بریوسوف ، استاد دانشگاه که به زبان فارسی در اصفهان صحبت می کند ، گفت: “من به عنوان یک دانشجو بسیار مشغول بودم زیرا در دانشگاه برای دکترای تحصیل می کردم و فرصت زیادی برای برقراری ارتباط با ارامنه ایران نداشتم.” اما من با یک ایرانی و ارمنی آشنا شدم و دوستان دیگری را نیز در خوابگاه یافتم که واقعاً دوستشان دارم. علاوه بر این ، من یک دوست اصفهانی دارم که هنگام صحبت با او لهجه او را می پذیرد و به راحتی می تواند اصفهان صحبت کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا